9.11.2009

haftasonumdan 2 dvd

Çoluk çombalak derdine düşüp şöyle güzelll bir film izlemeyeli çok olmuş. Galiba sinemada gördüğüm son film 8 aylık hamileyken AROG olmuştu. Dile kolay 1 koca sene . Halbuki lisede ve üniversite öğrenciyken hemen hemen her hafta sinemada bulurduk kendimizi. Bir ara kuzenim Betül'le hiç sektirmeden piyasadaki tüm romantik komedileri seğretmeyi görev edinmiştik kendimize.(Brad Pitt'i asla atlamazdık mesela , mutlak giderdik. Oda çöktü gitti ah ahh, Babil'de pek yaşlanmış bulmuştum kendisini). Elbette vizyondaki tüm filmler bilinir , özenle seçilir , harçlık mundar edilmemeye çalışılırdı .Neyse, çok uzun zaman geçti bunların üzerinden .

Artık pek çok klasik Türk ailesi gibi DVD ciyiz . Bununla gurur duymuyorum ama Eloş bu anlamda epey değiştirdi hayatımızı . Evde sağlam DVD arşivimiz olmasa da okul kütüphanesinin 1000 e yakın film arşivi , izle izle bitmez dedirten cinsten . Ama vizyonu epey geriden takip edebiliyoruz haliyle . Dolayısıyla belkide bazılarınız bu filmleri halihazırda gördünüz zaten . Ben yinede kısaca bahsedeyim .

Cuma kocacığım elinde bir sürü DVD ile eve geldi.

"Lo Lo Mahsunn" abimiz görmeyeli baya bir değişmiş. Palmiye ağaçlı kliplerden sonra Beyaz Melek'le epey ses getiren Mahsun , olaya son noktayı koymuş kanımca. Doğulu iki ailenin memleketindeki ağır şartlardan dolayı daha iyi bir yaşam arama savaşı ve İstanbulun çarklarında mahvoluşu , diğer aileninse y.dışına kaçış çabaları ve sonrası filmin konusu . Filmin bazı yerlerinde abartılı veya gereksiz bulduğum noktalarda var ( travesti olayı gibi ), genel olarak hem çekim kalitesi,hem görüntüler , hem verilmeye çalışılan barışsal mesajlar ve anne sevgisinin işleniş şekli nedeniyle kesinlikle izlenmeye değer bir yapım olmuş.Helede beni ağlatan bir yeri oldu ki kolay kolay ağlamam . Şerif Sezer'de oynamış ki çok severim onuda. Demet Evgar , gayet de iyi.Neyse fazlada açmıyorum ,sürprizi bozmayalım dermişimm..



Bu filmi hiç duymamış ve fragmanını dahi görmemiştim. Eski bir not defterinden yola çıkılarak anlatılan güzel bir aşk filmi. 2004 yapımı imiş. Kesinlikle yavan ya da klişe değil . Filmin sonu ruhunuza dokunuyor . Bu tarzı seviyorsanız kaçırmayın derim.

4 yorum:

a.y. dedi ki...

Ben de sinemada en son Arıog'u izlemişim. Ne sanatsal değil mi:) Biz bebekten önce hemen her hafta sinemaya giden bir çifttik ve en çok sinemaya gitmeyi özledim. Dvd beni kesmez :(

yeliz dedi ki...

Notebook u digiturkte izlemiştim, ağla ağla içim çıkmıştı. Tabii o zamanlar istanbuldayız, arca filan yok, yani pek bir işsiz güçsüzmüşüm:) ertesi gün de verirlerdi bi önceki akşamın filmini, ertesi gün yine izledim, ay ağla ağla, şimdi bile ara ara dvd sini izler ağlarım:) güzel film kısaca:)

kuzunun annesi dedi ki...

Hahaha ilahi Yelizim , valla ben aglamadım onda ama yinede dokunaklı geldi tabi .
Anne Yazarcım , bebeklerle kesmek zorunda kalıyor malesef :)

Unknown dedi ki...

Notebook benim favorilerimden:) Hamileyken gözümde çıkan bir şey yüzünden arkadaşlar ağlamamı tavsiye etmişlerdi. O zamanlar şimdiki gibi sulugöz olmadığım için ağlayamıyordum:) Bu film ilaç gibi gelmişti bir kez daha...