30.11.2009

Bir Bayramın Ardından

Bayramları sevmeyen bir çok akranıma inat bayramları seviyorum ben .

Bekarken ve rehberlik yapıyorken , herkes tatil yapar ve ailesiyle beraberken ben hep çalışıyor olurdum . Bayramlar, yılbaşı veya h.sonu ile birleştirilen her türlü tatil bizim en çok ve en uzun satatler çalıştığımız günler olurdu . Benim için hep buruk geçerdi bu tür günler o yüzden .

Evlendikten sonra ise sanırım hiçbir bayramımızı ailelerimizden uzak geçirmedik . Ya biz gittik ziyaretlerine , ya benim yada eşimin ailesi ile biraraya geldik . Büyükler için çok manidar tabi , çocukları torunlarıyla beraber olmak büyük keyif . Hele şimdi birde Eloş hanım varki aileye yeni katılan , tadından yenmiyor . Onunla herşey daha da güzel .


Bu tür gelenekleri sürdürmeyi seviyorum . Elimden geldiği kadar da sürdürmeye çalışacağım ilerde , bakalım Eloş büyüyünce anne babasıyla beraber mi geçirmek isteyecek , yoksa resortlardan birinde kısa bir break mi?


Eloş hanımın ilk kurban bayramı bu . Bu bayram eşimin ailesi bizdeydi. Gecen sene olduğu gibi Lösev için kurban bağışında bulunduk biz, dolayısıyla evimize et gelmedi . Sanırım komşulardan da kesen yoktu . E kavurmasız kurban bayram mı olur ? Bizde kasaptan et alıp kavurmasız kalmadık . Eloşun babaannesinin elinden afiyetle yedik. Bende yan aksesuarları hazırladım artık :)


Elanın ayakkabıları canım arkadaşım Yeşimin hediyesi idi . Aslında çok cici bir bordo eteğide var . Kombine bulamadım üstüne hala .Saten ayakkabılar sabah ayağındaydı ama günün ilerleyen saatlerinde ayağından kayıp gitti tabi. Gültekin arkadaşı Emrenin aldıgı hediyesini degiştirmek zorunda kaldık ve çok cici bir triko elbise aldık , şapkasıyla takım (7 cüceler şapkası diyorum) . Cicik mi cicik oldu kuzucuk . ( Bu arada Emre okuyorsan , kollar çoookk uzundu , olmadı napalım :))


Babaannesi Eloş babaanne dediğinde koluna bebek künyesi takıcam deyip duruyordu . Bizim kızda tık yok ama babanne dayanamamış anlaşılan . Kızıma bayram hediyesi olarak taktı . Teşekkür ederiz buradan da . Tabi meşhur köpecik kumbaramıza dededen ve abisinden kapılan harçlıklarda atıldı .Anlayacağınız bayramın şanslısı bizim kız oldu.


İlk gün Nazo kuziler vardı . Erkekler birara sahile gittiler , Canberk ( kuzenimin oglu) dalmaya gitti ve giderkende evdeki erkekleri toplayıp götürdü. Nazocum bana ve bebişime çok şık bereler örmüş. Ellerine sağlık .Güzel bir gün gecirdik , akşam beraber yedik , evdeydik . ( Birara ana kız berelenip , koyacagım buraya)Ece ablasıyla haşı neşir bol kitap okudu benimki.


2. Gün yine bizim fiks rota Alaçatı tarafına uzandık . Pazarın 3 te 1 i yoktu . Nextçi amcayıda bulamadım :( Ama Alaçatı sokaklarında turladık yine. Hava çok güzeldi. Alaçatı merkez epey hareketliydi. Bayram biraz canlılık getirmiş anlaşılan . Orta kahvenin oralar yine tiki abla ve abilerimizle kaynıyordu. Takıcılarda takıldık , fırından sıcacık ekmekler aldık . Oh misss. Sonrada hiç gitmediğimiz bir rotadan dönüşe geçtik . Şifne , Ildırı üzerinden . Bu yol üzerinde bu kadar çok yazlık olacagını tahmin etmiyordum . Manzara güzeldi , hemde tam akşam gün batımına yakın Ildırıda bir ara verdik . Elişi salıncakta sallarken , babacık süper bir sunset pozu yakalamış .


Oradadan da yine güzel bir manzara eşliğinde Karapınardaki balıkçımıza vardık . Cipoş ( çipura tabi) midye kalamar üçlüsüyle mideleri şenlendirdik . Bu arada Eloş yan masadakilere sarktı , bol bol sohbet etti:) Çipoştan yedi. Yemeğin sonlarına dogru epey bir mızıldadı artık yorulduğu ve ögleden sonra uykusunu atladıgı için . Balıkçı eve yakın olduğundan döner dönmez küçük hanımın icabına baktım .


Bayram 3 , babamız Londra yolcusu . Bir yanımız buruk kaldı . Bugünse Kayacan abiyle babaanneyi yolcu ettik . Dedemiz dr. kontrolü nedeniyle birkaçgün daha buralarda olacak , bize de göz kulak tabi.


Anlayacağınız uzun bir ara olmuş ama keyfimiz yerinde. Ufak tefek gribal durumlarımız dışında pek keyfimizi bozan bir şey olmadı bu ara . Domuz gribi korkumdan dolayı Elayı 1 yaş kontrolüne kadar 9 Eylüle götürmeme kararı aldım . 10. Ay boy – kilo kontrlünüde kimsenin olmadıgı bir sırada saglık ocagında kendim yaptım Gültekle :) 75cm. , 12.200 gr. Sadece 200 gr. almış bu ay , çok sevindim .
Dişler hala patlamadı , sıralamalar çok emin , sanki yürümesi çok yakın . İşi gücü bütün gün kendi ismini tekrar etmek . Elo Elo Yaylalar diye bir şarkı uydurduk . Onu söylüyor şimdilerde komik böcük "Elo Elo Yayyaaa" diye .

9 yorum:

zeynep dedi ki...

Sana katiliyorum Hayat abla. Bayramlar benim icinde cok onemli. Bizde 2 gunlugune Turkiye'ye geldik. Bence deger. Ela mor kiyafetiyle cok tatli olmus ya. Agzinizin tadiyla nice boyle guzel bayramlara insallah...

yeliz dedi ki...

ela lokum lokum lokum!!! bu arada sofrayı görünce şık kahvaltı sofrası aklıma geldi, nefisti... çok öpüyorum

kuzunun annesi dedi ki...

Yine yaparız Yelizcim :) Bizde öperiz.
Zeynepcim , haberim oldu sizden de , hele y.dısındayken daha da deger , özlemle karışık .

füsfüs dedi ki...

elbise ve şapkaya bayıldım, çok tatlı olmuş ela
bu arada sadece 200 gr almış, çok sevindim demişsin ya çok güldüm, ben de aynı senin gibiyim, her seferinde inşallah kilo almamıştır diye koyuyorum tartıya:))
1 yaşından sonra iyice yavaşlıyor ama yine de korkuyorum ne yapayım
bak sana bir örnek vereyim, defne 6 aylıkken 10 kiloydu, sadece anne sütüyle ve şu anda 19,5 aylık ve 13,5 kilo. yine de tombik tabi, yaşıtlarına göre:))

Seren dedi ki...

Çok tatlı olmuş küçük hanım,nice güzel bayramlara inşallah...

Ozguranne dedi ki...

Yerim ben o bayram sekerini, ne tatli olmus masallah. Bizim kiz da adim atiyor ama yurumuyor. Beraber mi yuruyecekler acaba?

Mimlendiniz bu arada!

Oz dedi ki...

Çok tatlı olmuş:)... Çabuk büyüyorlar di mi annesi?:)

İlknur dedi ki...

Allahim bu kiz nasil guzel bir bayram sekeri olmus. Bere elbise kombinasyonu super olmus.

Disler kapidadir artik bizimki onuncu ayi bitirip cikartmisti. Size de yavas yavas kuzucuk tavsancik olacak :)

kuzunun annesi dedi ki...

Çok teşekkür ederiz teyzeleri