25.08.2011

Kelimeler


Günler hızla geciyor , 3 e dogru yol alıyoruz.

Ela bu ara bir dillendi ki sormayın . Her soruya düzgün verilen bir cevap , kelime haznemize katılan yeni kelimeler , hala vazgecilmeyen eski kelimeler .

Otuymam lafı mesela , Ela sözlüğünde istemiyorum , Oytum ise istiyorum demek . Asla pekiştirmiyoruz . Yani biz bu kelimeleri düzgün kullanıyoruz ama henüz vazgecmediği için aramızda bazen esprisini de yapıyoruz Gültekinle.

Cay oytum bennn ( pekmez damlatılmıs su kaktırıyorum) , çooba oytum beennn , kaaveli süt oytum beenn gibi. ( nesquick girdi de hayatımıza - benim mok yemem :) )

Pekmez diyince , asla su içmiyor Ela . Onun yerine mutlaka onun çayını istiyor. Gece gündüz hiç farketmez. Ve illa biberonda olacak . Sulukla verilen içeceğide reddediyor , kirli kızım vs. bahaneleri asla yemiyor yutmuyor , "bibeyon oytum beennn". Toddler olmaya alısamadı cocugum sanırım kendini hala infant sanıyor:))

Birde olumsuzluk ekini bol "a" lı kullanıyor .

Ben: Bak kızım sen büyüdün artık , biberonunu bebek Tunaya vereyim o kullansın. Bak sana yeni suluk aldım ( Avent sporty - evet sonuda aldım abi kıyıp paraya )birde yıldız yapıstırdım ki cazip gelsin diye , 1 kere içti , 2.ye nanay...

Ela: Hayıy anne, bibeyonumu Tunaya vaamacaammm.. Suluk otuymam ben :))))

Şeklinde diyaloglarımız sürüp gidiyor ..

Ha bu arada , bez konusunda hala çok inatçı , hem altını baglatmak istemiyor , baglayayım derken kacıyor, külotlarını seviyor , hemde salonun ortasında her daim bulunan lazımlıgına zahmet edip yapmıyor çişini. Ne hikmetse kakalarını tutturmaya basladık ama son zamanlarda ..

Baska başka , mesela canım yerine nanım diyor çok tatlııı.
Dün gece 12 falandı yan odadan bagırıyor bana , belli ki dalamamış .
"Hayat anneee, Hayat anne gealll, nanım sıkılıyooo "
nanıma ayrı , hayat anneye ayrı koptum gece gece :))

Birde "buudayım bennn" var , gecen kıştan beri sık kullanıyor yerli yersiz , uygunsuz. " Kooktum beennn" var . Buda sık ve gereksizce kullanılıyor ..

Unutmayayım diye yazıyorum .





Hiç yorum yok: