22.12.2010

Mim- Emzirme Reformu

Uzun zamandır mim cevaplamamıstım . Özgür anneden gelen mimi yakaladım , kısaca cevaplayayım .

(1) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*)
(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?
(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?
(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?
(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?
(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?
(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?
(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?
(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?
(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için www.emzirmereformu.com adresindeki formu doldurmanız yeterli.


1. Buna yüzde 20 gibi bir şey derdim herhalde ama gercegi duydugumda kulaklarıma inanamadım desem... ( 1.3 imiş)
2. 17 ay .
3. Bebegim 7 aylıkken işe başladım.
4. Evet toplu kullandım . İş yerim evime çok yakın olduğundan sabahları , ögle araları ve akşam ve hatta gece olmak üzere 10 ay daha non-stop devam ettik.
5. Devlet memuru konumunda olmak biraz avantaj özel şirket çalışanı olmak yerine . Hiç bir ters durumla karşılaşmadım.
6. Çok fazla yaşamadım. Arabamızda yada varsa özel emzirme odalarını kullanarak devam ettik.
7. Bırakma döneminde ihtiyacım oldu .Profesyonel destekten ziyade blogcu annelerle fikir alışverişimiz oldu. Bu konu biraz su götürdüğünden 17 ay erken diyenler ya da annenin rahatlıgı için artık bırakılabilirciler olarak 2 farklı görüşte mesajlar aldım .Kimi canımı sıktı , kimi rahatlattı. Bir y.dışı eğitimimide bahane ederek , zaten halihazırda bitirmek istediğim bu dönemi bitirmiş olduk.
8. Olmadı , çünkü yemeğini de düzgün yiyen bir çocuktu. Son zamanlarda artık bıraktırsan da olur diyen büyükler vardı ama.
9. Evet duydum . Anne ve babalr olarak bu konuda oldukça hassasız ama olmayanların farkındalığını artırmak adına güzel bir hareket olduğunu düşünüyorum.
10. Evet . Utanarak söylüyorum ki az önce doldurdum . Bırakma döneminde yinede azda olsa sucluluk vs gibi karısık duygular hissettiğimden bir süre bu konudan uzak kalmak istemiş ve emzirmeyle ilgili hiçbirsey okumak -yazmak istememiştim sanırım . Artık normale döndüm :))))

-----------------------------

Mimi alıp cevaplamak isteyen olursa beri gelsin der bugünlük huzurlarınızdan ayrılırım ...

Hiç yorum yok: