15.12.2010

2 yaş civarı için oyuncak tavsiyeleri



18 ay sanki bir dönüm noktası çocuklar için . Yavaş yavaş elinizdeki kitapların yetmediğini , oyuncaklarda bir level atlama dönemine girilmesi gerektiği evinizdeki minik varlık tarafından da alenen hissettiriliyor.

Kitap konusundaki girişimlerime bir ay önce başlamıştım zaten ve çok şükür ki seçimlerim beni yanıltmadı. Ela akşamları zaman zaman şu tudemden aldıgımız kitapları getirip oku oku diye kucağıma veriyor.( Bkz. geçmiş postlar) Oturup geziniyoruz hayvanlar aleminde :)) Ama henüz uzun uzun hikayeler anlattığımız bir dönemde değiliz, sıkıntı yok , az çok kitap-sever bir çocuk olduğunu düşündüğümden sorun etmiyorum .Ama küçük , ince market kitaplarına pek ilgi göstermiyor. Kayyulu bir sürü küçük kitap almıştım Kipadan, karakteri sevmesine ragmen pek ilgi göstermiyor. Araba kitabı yapacagım sanırım onları. Yolda oyalama açısından.Kalın ciltli kuşe kagıtlı kitapları seviyor hasbam. Belkide tutuş rahatlıgındandır. Hem dikkat ettim yırtmıyorda onları. Halbuki ince dergileri ya da kitapları yırtıp atmaya daha meyilli sanki. Yine de kitaba bogma durumum yok . Kitaplıgımıza ay demeyi öğrenmesinin ve anlayarak zikretmesinin şerefine birde Ayda kitabını ekledik Tübitağın.Sanırım tercihim bu kitaplıktan olur bundan sonra da , ama yavaş yavaş.

Peki ya oyuncaklar ?

Oyuncak bollugu her evde oluyor sanırım , birde kullanılmayanların yaptığı kalabalık derken sepetler dolu , lakin oynamaya gelince sanki hiçbir şey yok gibi.

Kirazın duyurusunu yaptıgı hastanedeki çocuk bölümü için yolladım bazılarını. 1-2 parca ayırıp kaldırdım , olurya evimiz birkac küçük bebek gelir, onları oyalamak için kullanırız belki diye. Hem Eloşun bebekliğinde birkaç oyuncagı olsun , ileride hoşuna gider.

Kalan oyuncaklar ise beni bile tatmin etmedi. Haftasonu evde tıkıldığımız gün yeni oyuncaklar alma zamanının geldiğini bir kez daha hatırlattı bana. Peki ne almalı ne almalı??

Erkek anneleri genelde kepceydi, tırdı , iş makinaları alarak sevindiriyorlar yavruları . Bunun kız versiyonu belki önceden aldıgımız mutfak takımı ve bebeğinin vazifesini görür , hani taklitçi oyun kurma açısından falan galiba. Arabalara pek ilgisi yok zaten. Genler ..

2-3 gün önce artık canıma tak dediği için 40 parcalı bir patates kafa aldım , 40 lira verip. Valla ben bile sasırdım bu yaptıgıma çünkü oyuncak konusunda gerçekten pintiyim , düşünmeden öylesine pek almıyorum. Lakin ucuz olan setinin de dogru dürüst hiç parçası olmayıp 2 gün sonra oyuncak sepetinin dibini boylayacagı kesin oldugundan aldım valla. Şimdi 4 gündür her aksam patates kafa seansı yapıyoruz , çokta eğleniyoruz. Yani bu aralar kitaplarımız ve pataes kafamızla bir süre daha mutluyuz ama yinede sepetimizin içeriğini genişletmemiz gerekiyor.

Linkteki ürünüde Yeşimin Elasının sevdiği oyuncaklardan birine benzediği için , ondan esinlenerek ısmarladık. Umarım plastik kalitesi iyidir. Çok emin olamadım aslında.
http://www.hepsiburada.com/Liste/ProductDetails.aspx?categoryid=297990&productid=oyunakc037

Ayrıca tahtadan yapılma bir ayı giydirme oyunumuzda vardı , Aticimden kalan bize. Onuda zamanında depoya kaldıran ben biranönce bulsam iyi olacak sanırım.



Burcu ablasının aldıgı legolar var ama bu set sadece düz bricklerden olusuyor. Belki bu seti biraz geliştirmeliyiz . Buradaki fiyatlarını düşününce pek alasım gelmiyor dogrusu ama yakında bir y.dışı seyahatimiz olacak ve sanırım bu seferki alışverişin büyük bir kısmı Eloşun oyuncak alışverişine ayrılacak. Ama gercekten oyalayıcı , belki biraz creative , hoş şeyler almak istiyorum.

Bu anlamda yine bu yaş gurubu için tavsiyelerinize sonuna kadar açığım . Lego seti önerilerinizide bekliyorum.

Hadi bana biraz fikir verinde bir wish list yapayım bebeğim için ..

6 yorum:

derya dedi ki...

http://www.imaginarium.com.tr/
Bu sitede yer alan oyuncaklara bir bakın isterseniz. Benim kızım henüz 10 aylık, dolayısıyla ona göre oyuncaklar bakıyorum ama bu sitede farklı yaş gruplarına göre çok güzel, eğlenceli ve yaratıcı şeyler görüyorum. Biraz pahalı olsa da oldukça kaliteli ve işlevsel oyuncaklar var.
Birlikte oynayabileceğiniz kutu oyunları içinse http://www.leonardinishop.com/ adresinde çok güzel seçenekler var.
Birlikte çok eğlenmeniz dileğiyle :)

Unknown dedi ki...

Hislerime tercüman olmuşsun diyebilirim.Oğlumla aynı sıkıntıları yaşıyorum.Sepetlerimiz dolu ama oynayacak oyuncağımız yok.Legolardan dağımız bile var ama ellerimiz bomboş...Sadece oyuncak saklanbacı oynuyoruz.En sevdiği oyuncakları saklıyorum ve beraber tekrardan buluyoruz.Kaybettiği oyuncağı bulduğunda bir süre ona kilitleniyor.Bende kısa sürede olsa yeni oyuncak düşünmüyorum.Kızlaar yinede şanslı çeşit çok.Oyuncakçıya girdiğimizde hep araba alıp çıkıyoruz.Umarım karamsarlığa itmemişimdir.Çözüm sunamadım ama benrzer durumları paylaşabildim , sanıyorum..

Adsız dedi ki...

hayatcim gonderdiklerin icin sagol once :)
biz bu ara hamura sardik, hamuru kurabiye kaliplari ile filan oynuyoruz baya vakit geciriyor, bir de el isi yapistirmali seyler yapmaya calisiyoruz (daha yapiyoruz demeyeyim), mesela gecen gun pringles kutusundaki adam kafasi kismini kestik, sonra kagida kardan adam yapip kafayi yapistirdik gibi.
baska baskaa, bu ara tir kamyon vs seylere ilgisi azaldi, puzzle lara da keza yuz vermiyor, onun yerine eslestirme kartlari daha cko ilgisini cekiyor gibi bu ara.

Seyhan dedi ki...

Hayatçım biz bu ara elde makas karton. uhu kesip biçiyoruz. Oyuncaklarıda oynamadıklarını kaldırdım çok azalttım. gerisi hep kuru pastel sulu boya şeklinde.. ama bu nekadar devam edecek bilmiyorum tabi ?

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

yurtdışı dediğin yer anlattıgın yerse oralar da pek ucuz değil diye biliyorum ama bir aqua doodle bak istersen.
legoları da kemeraltından çakmasını 15 teleye alıver bacım. ben oyle yaptım :)

kuzunun annesi dedi ki...

Dubai Hülyam , bilmiyorum , uymazsa almayız. Aqua doodle epeydir var bizde , e-bayden almıstım Elaya. Onlada oynuyoruz bazen