27.10.2010

Anne-Baba-Çocuk Blogları “Mim” Soruları

Özgür Anneden yeni bir sobe var bloglarımız üzerine. Anne-baba-çocuk blogları üzerine araştırma yapan birine hem yardım etmek hemde bugünkü postumuzun konusu omuş olsun diye hemen cevaplıyorum.

annebabacocukbloglari@gmail.com. adresinede hemen blogumun adresini yolluyorum .

Katılımcı olmak isterseniz işte sorular ve işte benim cevaplarım :




1. Bir zamanlar “bebek günlükleri” vardı. Sizce bloglar onların yerini aldı mı?


Ben hamilelik günlüğümü yine blog üzerinde tutuyordum. Hatta doguma kadar olan kısmını print alıp, ciltletip kızıma anı olarak saklıyorum. Anne olduktan sonra bu yeni süreci farklı bir blog açarak devam ettirdim lakin artık yazılarımın sayısı boyumu aştığından aynı şekilde dosyalayabilecek miyim bilinmez ? Elanın ilk 1 yılını yazdıgım ayrıca bir bebek günlüğümde var . benim için ikiside vazgeçilmez ama blog yazılarım elbetteki daha ayrıntılı.


2. Blog yazarlığı ebeveynlik tarzınızı etkiliyor mu? Nasıl?


Etkiliyor . Anneliğe sıfır tecrübe ve okuduğunuz birkaç kitap dahilindeki bilgilerle başlıyorsunuz. Annem yakınımda olmadığı için herhangi bir sorunda blog annelerinin benzer sorundan bahseden yazılarını okumak veya annelerle yazışıp yorulaşmak , çözüm yollarına ulaşmamızı kolaylaştırıyor. Ay yada yaş grubuna göre kitaplar, oyuncaklar, bebek-anne malzemeleri hakkında fikir sahibi oluyorsunuz. Ben mağazadaki herhangi bir satıcıya ( ki çoğu sattığı ürünün kime veya neye hizmet ettiğinden bile habersiz) danışmaktan öte , blog yazılarını okuyarak veya annelerin görüşünü alarak alışverişlerimi yapmaya çalışıyorum . AVM insanı olmadığımdan, bazen yeni çıkan bir üründen veya kampanyalardan bloglar aracılığıyla haberdar olabiliyorum.


3. Anne-baba-çocuk blogları blog dünyasını etkiliyor mu? Nasıl?


Fikrim yok . Ama çok okunan bloggerların , bize yönelik üretim yapan firmaların ürün lansmanlarına çağırılmaları , önemli bir detay.


4. Çocuk büyütmekle ilgili olarak, bloglar olmasaydı kesinlikle farklı davranırdım dediğiniz bir şey var mı?

Spesifik olarak aklıma bir şey gelmiyor ama günümün en az 1-2 saatini internet üzerinde blog okumak veya blog vasıtasıyla tanıştığım annelerle ortak portalde buluşarak sohbet ederek geçirdiğimden , bloggerlıgın getirilerinden çokça faydalandığımı düşünüyorum.


5. Anne-Baba olmak meslek mi yoksa üstlendiğimiz toplumsal rollerden biri mi?


Meslek değil elbette . Aile ve evlilik yaşantımın getirdiği doğal bir süreç belki. Sevdiğim adamla birlikte meydana getirebileceğim en güzel şey .


6. Anne-baba-çocuk blogları, babaları nasıl etkiliyor?


Eşimde blogumun yakın takipçilerinden . Yakın arkadaş ve akrabalarımıza blogumuzun adresini vermekten mutlu oluyor. Elanın gelişim sürecini çokça paylaştığım bir blog olduğundan dolayı.

7. Bloglar yoluyla gerçekleşen bilgi ve deneyim aktarımı büyükanne-büyükbabaların bilgi ve deneyimini değersizleştiriyor mu?


Benim için değil. İlk 2 hafta kızımın bakımını annemle beraber yaptık. Göbek deliğine ben dokunamazken veya altını değiştiremezken annem özenle yapmıştı. Eğitimi konusunda ise uzakta olduğundan çok fala müdahale etme şansları olmuyor . Bilgi ve deneyimleri önemli , gerekli olan durumlarda mutlak fikir sorabilirim hem anneme hem kayınvalideme ama uygulamada kafama yatması lazım :)

8. Anne-baba-çocuk blogları sözkonusu olduğunda, blog yazmayı daha ne kadar sürdürmeyi düşünüyorsunuz?


Gittiği yere kadar :) Uzunca bir süre daha yazacağımı düşünüyorum.

9. Yazdığınız blog kapansa ya da kapatılsa bloglar yoluyla kurduğunuz sosyal ilişkiler devam eder mi?

Kesinlikle. Blogum sayesinde hem kızımın hem benim pek çok değerli arkadaşımız oldu. İzmirde yaşıyorum . Sürekli bir araya gelen güzel bir grubumuz var. Ayrıca İstanbul ve Ankara’ya gittiğimde de blogger arkadaşlarımla görüşmekten, bebeklerinin büyümelerini izlemekten keyif alıyorum.

1 yorum:

Ozguranne dedi ki...

eline sağlık:)