4.06.2010

Emzirmeyi bırakma - Rapor I

Emzirmeyi Bırakıyoruz !!!

Evet, dogru duydunuz , bu sefer kesin . Takipçilerim bilir bu konu hususnda aylardır kafa patlatan, bulduğu her yazıyı okuyan, biberon ve normal süte yumuşak bir geçiş yapmak isteyen ben , Özgür annenin deyimiyle kanlı bir şekilde müdahale etmek zorunda kalıyorum artık olaya.

Aylardır bekliyorum aslında , bir şekilde sütüm azalır mı ya da Ela kendiliğinden bırakmak ister mi acaba diye ? Geceleri 3-4 kez kalktıgımız ve cogunlukla işe zombi gibi geldiğim için ben en azından gece emmelerini kesmek istiyordum ama diş çıkarma dönemyiyle çakışıp kriz boyutunda ağladığı için bir süre daha ertelemiştik. Ne olursa olsun insan evladına kıyamıyor işte . Ama benim bu yazki y.dışı eğitimi kesinleşipte uzun bir süre ayrı kalma dururmumuz kesinleşince , artık olaya müdahale etmem gerekliliği doğdu tekrar.

İlaç kullanıp sütü kesmeyi düşündüm önce , saglık ocagındaki dr. nedense bu tür seylere pek karsı , desteklemedi beni. Halbuki prolaktini azaltan ilaclar varmıs ve 1 hafta içinde etkisini gösteriyormus. Neyse dr. Öncelikle siz normal yollarla bıraktırmayı deneyin dedi. Eyvallah ama benim cocugum kadar süte düşkün birinide normal yollarla caydırmak zor . H. İçi nispeten rahatım çünkü ofis saatlerimde emzirmiyorum. Ama sabah ve öglen emziryorum. Aksam iş dönüşü törenle karsılanıyorum ve üstümü degiştirmeye bile fırsat bulmadan yine emziriyorum . Yatarken cogunlukla yine. Gece 12 – 2 ve 4 kalkısları derken ( E çüşş dediğinizi duyar gibiyim artık ) Ama durum böyle arkadaşlar. H.sonları ise daha da vahim . her canı istediğinde yanımda bitiyor, canımdan bezdiriyor beni bazen . Misal gecen hafta alışverişteyiz , küçük hanım pusette uykusunda. Bende tchibodayım üstüme birseyler deniyorum , güzel bir yazlık elbise buldum , üstelik mandıra annelere göre bedenide var . Neyse , seninki uyanmış bu ara , ben kabindeyim . Avaz avaz aglıyor memeee diye. Babasının sesini duyuyorum , saknleştiremiyor , sulugunu fırlatıp atıyor falan. Gelen gecen egilip soruyor , niye aglıyorsun diye . Bu arada ben cabuk cabuk giyinmeye calısıyorum dısarda bunlar cereyan ederken. Velhasıl bu krizin sonu Eloş hanımın kabine gelmesi ve eciş bücüş bir sekilde küçük buzagıyı emzirmemle son buldu . Bu bir örnek sadece. Benzer versiyonları defalarca yaşanmıştır)

Yöntem olarak biber falan kötü geldi , birisi sirke sürerek tiksindirmiş sanırım , bi deneyeyim dedim gecenlerde . İmkanı yok . Sirkeleride yaladı yuttu , üstüne sütünüde içti , ohhhh…

Bir kezde biber süreyim dedim. Karabiber az sürdüm ama , agzı hafiften yanıp geri cekildi , ama ısrarla tekrar ve tekrar yine geldi . Çok kötüydü ya , alt dudağı büze büze içli içli bir ağlayışı var sormayın . Neyse buda olmadı , devam ettirebilecegim bir yöntem degildi.

H.sonu babaannedeydik . Şaşırdılar tabi bu yine zırt-pırt basımda meme diye. H.sonu azda yemek yiyor ben sürekli yakınlarında olunca. Bu arada dişi kaşınıyordu sanırım , öyle bir ısırdı ki allahım , ne acı. Öldüm öldüm.. Pitpul gücüyle bastı cenesini valla , ağla ağla bir hal oldum. Artık bunuda görünce babaanne biraz gaza getirdi, kızım artık bıraktır bir şekilde neredeyse 1.5 yasına geldi , doya doya emdi , yemekte yiyor artık , gideceksin de , yavaştan kes artık sen .. Hatta burada deneyelim. Yok dedim olmaz , suraya gelmişiz 3-4 günlüğüne , onuda zehir etmek istemiyorum. Böyle döndük, basladık yeni haftaya.

Evelsi gün nurturiadan arkadasım Elife bir mail attım , ne yaptınız diye ? Biliyorum oda bıraktırmak istiyor küçük danasını , o zaten 2 yaşına da gelmek üzere. Siyah bantla bantlamışlar , 1-2 gün içinde çözülmüş olay. Eşime anlatıyordum , böyle böyle olmuş falan diye, hadi deneyelim mi falan derken bir anda kendimi üst katta bantlarken buldum.

Ela önce bir şok oldu tabi. Uf olmuş dedim ki anlayacagını sanmıyordum. Daha önce kullandıgımız bir kelime degildi ama sanırım h.sonu babaannesinden öğrenmiş. Bu ara zaten bir degişik döneme girdik . Herseyi kayıt altına alıyor sanki . Mızırdandı biraz , ufff falan dedi kendi kendine , gitti.. Bir 10 dakika sonra yine geldi , yine bantlar , yine uff.. İrkilip geri çekildi tekrar . Surat ifadesi görülmeye değer . Sonra ben ona ayran yapıp biberona koydum , bir süre unuttu, ayranı içti . Oynadı vs. yatma vakti yine aynı sahneler, mızırdanmalar.

Mızırdanmalardan şikayetim yok yeter ki aglama krizine girmesin , çünkü en zoru o . Neyse bir sekilde babası tarafından uyutuldu . Gece uyandı 12 gibi , su verdim ayagımda salladım. Yarım saat kadar sürdü aglama hali , sonra daldı tekrar . 4.30 gibi tekrar. Bu sefer avutamadım da . Babamız kalktı , yataga aldı onu, bu arada ben vanish. Basını oksaya oksaya seve seve , Eloşumda Eloşum şarkıları söyleye söyleye daldı tekrar. Babaya çok düşkünüz, o yüzden çoğunlukla ortamda ben yoksam sakinleştirmeyi becerebiliyor. Neyse sabah oldu , bu arada ben kalkıp biraz süt sağdım , zaten rahatsız olmuştum . Sağdığım sütü biberonda verdim , içti. Kahvaltı vs. derken güne normal basladık.

Öğlen eve uğramak istemedim, biliyorum ağlayacak. Zaten bizim gelme saatimizde evde mızır mızır , meme meme memede meme diye türkü çağırıyormuş bebem. Bakıcısı bir şekilde avutmuş , sonra uyumuş zaten . Biz eve gittiğimizde az önce uyanmıştı. Beni görünce direk çıldırdı. Ben yüz vermeyip hemen yukarı kactım , az biraz süt sagıp yine bantladım :) Bantları görünce büyük hayal kırıklığı , isyan tabi. Büzülen alt dudak . Off çok fena…

Bu arada dün gündüz bizim demirleri olmayan koca terasımsı balkonumsu yere demirlerimiz takıldı. Oda hep kacmaya calısır ben engel olurdum tehlikeli diye . Bu sefer öyle olmadı tabi . balkonu actım , topu aldım , bowlingleri aldım . lobutları yıktım , pek hoşuna gitti. Sonra demirlerden bahceye eline ne gelirse fırlattı, yandaki ablası Selin geldi onlada top oynadılar biraz . Pek eglendi , unuttu memeyi falan . Sonrasında babamız gelince daha kolay tabi. En azından oda biraz olsun oyalayabiliyor elayı. Uyku vaktini bulduk bir sekilde . Bir ara bir tas mercimek corba ve 1 dilim ekmeğide götürdü . Karnı tok vaziyette uyudu.

Gece 12.30 gibi uyandı , 30 cc kadar sagdıgım süt vardı , onu içti , daldı. Yatagıma döndüğüm anda mızırdandı tekrar . Sulugunu verip ayagımda salladım daldı . yatırdım , 5 dakika gecmedi yine uyandı , bu sefer onun odasındaki büyük yatakta elime yüzüme dokunarak daldı tekrar . arada meme diye mızırdandı tabi ama bende klasik uf oldu kızım cevabı , onun peşinden ufff diye tekrarlamaları falan ,hafif acıklı vaziyetler. Vee sonra aylardır ilk kez 4 mesaisine kalkmadan sabah 6 yı bulduk . Yine agladı. Bu sefer biberon sürünü reddetti , babaya pasladım , köpeklere bakmıslar camdan ( sesleri geliyordu) ,sonra da babanın Elo türküleri eşliğinde dalmış tekrar . 8 di uyanıgımızda. Bu arada ben hep yan odada yatıyorum çünkü ben ortamda varsam çok fena ağlıyor.

8 den sonrası kolay , çünkü mutfakta hareket var , mama sandalyesinde boyama ya da TRT cocuk , hep beraber kahvaltı derken 8.45 i buluyoruz . ) Zehra gelince zaten Tv kapanıyor , Sonra da gelsin oyunlar , gitsin kitaplar, komşu cocuk ziyaretleri , parklar.

Bugün öğlen yine gitmeyecegim , aksam da baba yardımıyla idare ederiz. Eger haftasonunuda kazasız belasız atlatırsak bu iş tamam demektir. Ben ise ilacsız nasıl atlatacagım bilmiyorum. Bazı kocakarı yöntemleri deniyoruz nane gibi . Umarım cabuk azalır , keza anne için de sıkıntılı bir süreç gerçekten .

Emzirmeyi bırakma denemelerinde 2 günlük raporumuz böyle.

11 yorum:

yeliz dedi ki...

hayırlısı olsun hayatcım. azimle ve kararlılıkla bu dönemi atlatacağınıza inanıyorum.
sevgiler

ElfAna dedi ki...

Hayirlisi olsun canim

füsfüs dedi ki...

en zor kısmı bitmiş, sonrası daha kolay olur artık, azmin için tebrikler. çok zor oluyor o içli ağlamalara dayanmak ama 2 yaş civarı sanki daha zor olur gibi geliyor bana. bir de çarşıda o hareketli ortamda bile istemesi hakkaten iyice bağımlı olduğunu kanıtlıyor bence hakketn işin zormuş hayatcım, geçmiş olsun

Anne Duru dedi ki...

Hayat bu zorlu surecte Allah yardimcin olsun:biz Izmir ozdere'de yiz.bu taraflara yolunuz duserse mutlaka bekleriz.Ben bir Izmir cahili oldugumdan mesafeleri kestiremiyorum:)
Alacati pazari ise burdaki en buyuk hayalim??hangi gun oldugunu soylermisin??gitmeye deger mi??
Derin'den Elos'a kocaman opucukler:)

kuzunun annesi dedi ki...

Özdere Alacatı 100 km vardır sanırım, bence deger , alacatının içide yazın dolasmaya keyifli olur aslında ilk defa gidenler için. Bir hafta sonu gelebilirz sizi görmeye tabi , bende merak ediyorum özdereyi aslında.Siz ne kadar oradasınız ?

Ozgur dedi ki...

Kolay gelsin. Aynı süreçteyiz. 3. gün geçti memesiz. Hadi hayırlısı...

Adsız dedi ki...

hayattom;
once kolay gelsin.
sonrasinda da nacizane bi fikir belirteyim.
ben o sut salgisini azaltan ilactan kullandim ve iki gunde cok sıkı sıkı bandajadim(zorunda kaldim) gogusleri.
2 ay sonunda hala sut geliyordu. sutun birikip tikanmamasina dikkat et e mi?

kiraz

k.i.s.d. dedi ki...

sanırım Cevcev de kuzu Eloş gibi bağımlı. O da gece 2-3 kere uyanıp emmeden uyumuyor. Ve ne fena ki ben de memeden kesmek istiyorum ama yalnızım. Of ya her eve bi baba şart!

Kolay olur bundan sonrası... Umarım. zor günler geride kalmış gibi sanki.. di mi?

Anne Duru dedi ki...

Biz uzuun bir sure burdayiz ne zaman isterseniz bekleriz
alacati pazari hangi gun??

kuzunun annesi dedi ki...

Cihancım , alacatı ctesi .

Haklısın Kisdcim . İlk 2-3 gün zorlu geciyor ya baba , ya eş dost , destek şart, özellikle bebeğin sevdiği biri. Senin zamanın var nasılolsa,biraz daha takılın bakalım :))

Her bebek bir melek.. dedi ki...

ay ben kiyamam ya ona annesi,inan icim bi tuhaf oldu,ben galiba kizimi gelin oluncaya kadar emzirecem:)benim kiz da cok duskun ve ben onu emzirmekten cok keyif aliyorum sanirim bizim birakma donemimiz gelince ben kizimdan daha huysuz olacam:( ah simdiden bu fikre alisitirmam gerek kendimi..size kolayliklar.