11.02.2009

21.Gün



Resim bugüne ait .

Ey ahali duyduk duymadık demeyin . Ela Nazlı kuzumuz 3 haftasını doldurdu bugün. Kızımla ben sessiz sedasız kutluyoruz günümüzü , hanım tosur tosu uyuyor şu an , akşam sab simplex kullanmaya başladık . Gece sık uyansada en azından besler beslemez tekrar uykuya daldı huzurla . İyi geldi galiba . Biraz daha kullanayım , önerip önermeyecegime karar verecegim.

Günler hızla akıp gidiyor , anne-kız daha bir uyumlu gibiyiz artık . Birbirimizi daha bir tanıyoruz sanki . Birde birkac gündür gözler daha bir mavi mavi , cin cin bakmaya başladı gibi . Her yeni doganın gözü maviş olurmuş ama bizimkinin sanki rengi daha bir belirginleşti , güzelleşti gibi geldi bana . Gerci isminden dolayı ve babamızda ela gözlü oldugundan ben hep ela gözlü bir kızım olacak sanmıstım ama , benim tarafta göçmenlik var nede olsa . Babam , kardeşim maviş . Kızımada kalmış olabilir mavişlik genleri . Bakalım. Merakla bekliyorum . Sürpriz olacak. Ela kavrama becerisi , emme refleksleri çok güçlü bir çocuk . Başı tutuşu falanda öyle . İlk günlerden beri böyleydi . Evelsi gün banyo yaptırıken , banyo filesinin kenarına bir tutunuşu var , şaşarsınız . Resmen elini zor ayırdık fileden , 3 kişi banyo yaptırıyoruz bu arada . Bu 2.siydi , ilkinde annem yıkamıştı , şimdi ben. Bu arada küvet filesini keşfeden arkadaşa burdan bir alkış yollayalım . Züpperr bir buluş olmuş . Cocouk elimden kayıp gidecek korkusu yok , sırtını dayayıp destek alabiliyorsunuz. Bu arada kızım suyu cok seviyor , hiçç ağlamıyor , ne güzel . Belki bu yaz denizle tanıstırırız onu , kimbilir .

Evde kaldığımız günler çabuk gelsin geçsin , havalar güzelleşsin istiyorum . Bebeği pusetine atayım , kampüs turu atayım , hem bana yürüyüş , spor olsun , hem temiz bir hava alayım . Zaten dogum sonrası hiç öyle mucizevi kilo verişim olmadı . Dogum sonrası sadece bebegimin ve plesentanın vücuttan ayrılışı ile 4.5 kg falan kaybetmişim . Ben 6-7 gider diyodum . Tartıyı görünce böhüüü …oldum . Bide iştahım arttı benim , valla hamilelikten daha çok acıkıyorum artık . Özgür 12 kilo vermişsin , hayırlı olsun arkadaşım . Formül var mı formül ? Feyz alalım bizde . Kıskandım valla .

Ayrıca günlerdir burnumun ucunu dışarı çıkaramadım . Evde Ankaralı Namık falan seğreder buldum kendimi . O ne kıyafetti öyle ya , üzerine aliminyum folyo gecirmiş gibi , pırıl pırıl parlak açık gri bir kostüm . Cok güldüm . Allahtan Ela mızırdandı da ilgi ve alakamı derhal kızıma yönlendirdim . 12 gibi uyandı 3 e kadar uyumadı . 15 dakkadır daldı , ama arada sesler cıkarıyor sanki her an uyanacak gibi . Bu kız ögleden sonraları uyumuyor artık . Birkacgündür huyu degişti . Bence büyüme dönemlerini önceden alıyor . Belkide boy – kilo ile orantılıdır . 4 ü gectik gidiyoruz ne de olsa . Tontişim benim .

Yatay pozisyon hiç sevmiyoruz , yatağa yatırınca derhal mızırdanıyoruz , anne baba omzunda mayışmaya bayılıyoruz . Başka türlüde uyumuyor zaten . Hamileyken onu-bunu yapmayacagım dediğim seyleri yani tükürdüklerimi yalamaya basladım bile . Yalancı emzik denemeleri mi dersiniz , ayakta sallamalar mı , sepetini sallamalar mı . Uzun süre uykuya dalmayınca her yol mübah deyip ya allah – yapıyoruz birşeyler işte . Tracy konusu muamma seklinde , hep içimde bir ukte olarak kalacak heralde . E.a.s. y bizde e.a.n.s.n..t-( eat- activity-no sleep – no time şeklinde gitmece ..

İşte böyle gidiyor 3 haftadır küçük cadımızla hayatımız . Seviyoruz , öpüyoruz , kokluyoruz , hergün daha bir büyümüş buluyoruz onu . Babayla beraber kızımıza aşkımız her geçen gün katlanıyor

Hiç yorum yok: