16.12.2013

Ne kadar soguk olursa olsun, havamız yılbaşı havası olsun


Malum yeni eve gectik , 1 ay gecti iyi kötü yerleştik ama işin makyaj kısmına bir türlü gelememiştik . Tamamen kahverengi 7 senelik salonu yenilemek önümüzdeki kalkınma planı içinde bulunmadıgından ( ki olsa sanırım beyaz mobiyaya dönerdim ) aksesuarla şenlendirelim dedik .

Önce saatsiz yasamayan kocamın kırmızı bir saati salona gelip takmasıyla basladı hersey . Epey bir takıstık , kaldır sunu burdan hiçbirseye uymuyor vs vs derken , saate kombine bir duvar panosu geldi ikeadan bir süre önce . Aslında siyah-beyaz görünümlü ama bisiklet detayında kırmızı renkler var muhtemelen resimde belli olmayan . Perdeleri degiştirelim diyorduk , Urlada fiyatları Ankaranın 3 katı olunca , kış tatilini beklemeye karar verdik, Ankara'dan hallederiz diye . Dolayısıyla salon bir süredir  eski haline yakın bir sekilde sürünüyor ve bana hiç enerji vermiyordu acıkcası .

Dün Gültekinin bir cenazeye katılma husus söz konusu olunca  istikamet Bornova oldu . Bizi ikeaya atmasını söyledim , en azından Ela eglenir , sonrasında da birseyler yeriz vs .. İlk yarım saat oyun alanı önünde uzunca bir kuyruga takıldık. Haftasonları ikea ikealıktan cıkmış arkadaş , ne restoranında oturacak bir yer var , ne oyun alanından rahatca yararlanabilmek . Çok çok kötü . Geçen seferde oyun alanına giremediğimizden ( beklemek istemediğimden ) ,bu sefer aşırı hevesli kuzumu kıramadım , bekledik . Onu alana attıktan sonra jet hızıyla magazayı gezmeye başladım . 45 dk . nedir ki ? Hemen biter gider . Kafamda kırmızı runner ve kırlent fikri var bir süredir ama internetten kurcaladıgımda birsey görememiştim , ümitli degildim ki mobilya alanına girer girmez sagda ki bir koltugun üstünde kırmızı kırlenti gördüm . Yuppiee , hemen görevliye sorup yerlerini ögrendim , asagı kat tekstile yönlendirdi. Jet hızıyla inersin , kırlentleri bulursun vs , hemde epeyce uygundu ve işimi görecek kalitedeydi . Runnerlara baktım . Yesilli kırmızılı karpuzlu bir model var , cok seker ama salonuma olmaz . Düz runnerlarda ise sadece krem tonu vardı  . Halbuki aynı tarz kumasın amerikan servisleri var kırmızıdan . Şöyle yılbası üstü bol bol kırmızı üretip koyun di mi arkadaş . Coasterlar da vardı eglenceli ondan da kaptım bir set . Ve kırmızı peceler elbette .

Neyse krem rengi olanı aldık mecburen , birde sehpa üstüne kırmızı kremli bambumsu bir yuvarlak amerikan servis buldum , tek parca sehpa üzerine düşündüm onuda . Çıkışa yöneldim . Çiçek reyonunda da yine hafif bambumsu malzemeden yüksek bir vazo ( kırmızı -krem kombo) ve ona uygun çiçekler ,

İçim neşeyle doldu . Koşarak kasaya ilerledim zaman hızla akmış bulunmuştu ben bunları yaparken .

İkeada kalan vaktimizi Eloşla sosisli yiyerek , üst kattaki çocuk reyonunu talan ederek ve oyun oynayarak gecirdik . Bu arada eşim Bornovadan ikea istikametinde 45 dk trafikte takılmıs ve bize ulaşmaya çalışıyordu . Ulaştığında ise 75 dk kadar gecmişti sinir harbi içinde ve actı , lakin ne forumun pakında ne ikeada yer bulamadık arabayı park etmek için ve dolayısı ile hem Gültek aç kaldı , hem ben Forum tarafında da dolasayım gelmişken planlarını yatırmak zorunda kaldım .

Gültekinin gerilmişliği tabiki sevincimizi kursagımızda bıraktı . Trafik yüzündeb ulasamamak bir yana , arabayı park edemeden 50-60 km yolu geri dönmekte cabası. Dönerken benzer bir trafiğe maruz kalmakta üstüne tuz biber  ...

Balcova istikametinde de aynı hat üzerine 4-5 alışveriş merkezi yapıldıgından dolayı haftasonu trafiği ve park sorunu orada da hasıl oluyor . İşin kötüsü bu alışveriş merkezlerine ne raylı sistemle gidilebiliyor ne de toplu tasımla gitsen birkav vesait degiştirmeden ulasabiliyorsun . Dolayısıyla herkes arabası ile bu tür yerler hücum ediyor ve trafik felç oluyor .

İzmir trafik karmasasına alışık degil . Ciddi bir metro sorunu var öncelikli çözümlenmesi gereken ve bence Güzelbahce Zeytinalan , Urla istikametine giden bir raylı sistem daha yapılmalı en kısa zamanda . Alt yapı sorunları zaten felaket , yagmuru fazla olan günlerde insanların ne zorluklar cektiklerini görüyoruz . İnsanlar illalah demiş durumda artık ve hizmet istiyorlar .

Bu arada Binali Yıldırım İzmir adayı olarak acıklandı . Facebook sayfasına söyle bir göz attıgımda , partisine sempati duymayan pek çok insanın yukarda anlattıgım sebepler vb. den dolayı onlara oy vereceklerini okuyorum , görüyorum , üzülüyorum. İzmir son kale gibi görünüyor ama , CHP güçlü bir adayla çıkmazsa kalenin büyük yaralar alacağı aşikar ..

Herkesin ayılıp bayılıp yerleşmek istediği Urla'da bile çocuğunuzu götürebileceginiz belediyeye ait dogru dürüst , temiz ve givenli bir oyun parkı olmadığını söylesem şaşırırsınız değil mi ? Urla  İskelede  Denizatının yanındaki 3 tane oyuncak benim cocuklugumdan kalmıs gibi kirli paslı ve demode . Kahvaltı mekanlarına götürebilirsiniz tabi çocugunuz oyun alanından yaralansın diye ama bu tür yerlerden herkesin yararlanması mümkün degil . Çok üzücü gerçekten .

Neyse , nerden nereye . İç açıcı başlayan bir yazı idi halbuki , birden içim karardı .

2014 e narlarım eksik , onlarıda ekleyeyim , bolluk ve bereket getirsin evime  ,sonrasında  ailem sevdiklerim için önce önce sağlık diliyorum . Sonra da keyif ve huzur .

Ülkeme ise aydınlık günler diliyorum  ...






Hiç yorum yok: