2.09.2009

Bir Fikir

Hem katı gıdalara gecmek hemde çalışmaya başlıyor olmak , zaman zaman miktar olarak fazla yaptıgım bebek yemeklerini stoklamaya itti beni. Daha öncede Özgür Anne kıymaları küçük toplar halinde sakladıgını ve gerektiğinde büyük parca kıyma cözdürmediğini ve Ela için bunları kullandıgımnı söylemişti.



Gecen gün Ela için birkac kez cekilmiş yagsız kıymasını buz kalıbına koyup dondurma fikri belirdi kafamda. Özgürün fikrine pek yakın. Sonuç hoşuma gidince gecengün fazladan yaptıgım sebze corbasını ve daha sonrada sagdıgım sütleri bu sekilde dondurmaya karar verdim . Sabah kahvaltı maması için birkac küp yeterli olabilir mesela . Dondurdugum 150-200 ml.lik sütleri çözdürmeye lüzum kalmayacak böylece az miktarlar için . Paylaşayım istedim.

***

Üçkağıtçı Eloşu bugün biberonundan kana kana su içerken gördüm öğlen vakti eve geldiğimde . Demek ki istediği zaman biberondan içebiliyor . Yani bana yaptıgı tamamen tepkisel . Hala sütü biberondan almayı red ediyor çünkü.

8 yorum:

balböcükleri dedi ki...

ÇOK ENTERESAN GELDİ BANA.KIYMAYI ANLADIM sütünde dondurulduğunu biliyordum.sebze çorbası enteresan geldi.kulağımızda bulunsun

Adsız dedi ki...

ama bu plastik posetler saglikli mi ya?

kuzunun annesi dedi ki...

Kirazcım ,
Piyasada buzdolabı poseti diye bir ürün varsa sanırım genelde bu işler için kullanılıyordur , hem zaten anne sütü saklama posetleride plastikten.O yüzden bana saglıksız gelmedi dogrusu.
Yaa bilmiyorum ben zaten ıncık cıncık pimpirik bir tip degilim galiba. Buzlugunuz müsaitse cam saklama kaplarındada olur elbette, sahsen benim yerim dar şimdilik, böyle daha pratik.
Serpilcim
Sürekli evdeysen taze taze yapmakta yarar var tabi ama acil durumlarda birebir , öneririm.

Unknown dedi ki...

fikir süpermiş valla. sonra kullanmak üzere kesin aklımın bir köşesine yazdım şimdiden.

üçkağıtçı Eloş ha:) yeni bir lakap bu da sanırım:) çok hoşuma gitti...

Adsız dedi ki...

ben de pimpirikli bir tip degilim canım,
sadece plastikten hoslanmiyorum.
cam ya da seramik kullanıyorum ben.

yeliz dedi ki...

buzkalıbı süper, zihnisinir gördüm seni:))) benim sütlerden buzkalıbına doldurayım mamalar için. tebrik ediyorum...

kuzunun annesi dedi ki...

Aman aman kirazım , kızdırmayayım ben seni şimdi ,ben kendime diyorum pimpirik degilim diye yoksa sana dokundurmuyorum , bazen fazla da large'ım diye .Sakın üzerine almayasın. İnsan içi nasıl rahat ediyorsa öyle davranmalı ayrıca .Doritin için en iyisini sen bilirsin tabiki.Bu öylesine bir fikir işte. Fikri ortaya koruummm , begenen alır içine sinmeyen uygulamaz hesabı. Öperim seni . Sakın küsüşmeyelim ha.

Adsız dedi ki...

yok yahu ne kusmesi :) fikir paylasımı sadece
operim