8.03.2009

Kutlu Kırk Haftası

Resmen gecen hafta pazardan bugüne dek kutlu 40 haftası yasadık biz . Malum gecen hafta eşimin memleketinde oldugumuzdan bebegin 38. Gününde 40 mevlidimizi okuttuk . Kulagına isimleri okundu . Hoca bebegi kucagına alarak önce ezan okuyup sonra 3 er kez “Ela Nazlıııı adına sahip ol- Ela Nazlıııı adına sahip ol- Ela Nazlıııı adına sahip ol” diyerek sag ve sol kulaklarına ismini okudu . Bu sırada Eloş aglar mı acaba diye endişe yaptım ama kız cok komikti . Amca okudukca bizimki agular gugular , nerdeyse sohbet edecek . Millet duaya katıldı bebek diyerek olaya tinsel bir boyutta getirdiler hani .Cok güldüm , anı videoyada cektik , Elanın büyüyünce görmesi eğlenceli olacak .
Ben hem emziriyorum , hemde zaman zaman sagdıgım sütleri biberondan veriyorum. Rahat bir yöntem oldu bizim için cünkü , dısarda dert etmeden daha fazla vakit gecirebiliyoruz bu sayede . Ya da diyelimki banyoya giriyorum , Ela uyanıp süt için aglıyor , alıyor baba kızı kucaga biberonla besliyor. Kimileri yadırgasa da biberondaki sütüm kendi sütüm oldugundan sorun yok bence . Neyse . Eloş gecen sabah uyandı , bibeondan besleyeyim dedim . 2 elini biberonun cevresine sarmış , komik sesler cıkararak emiyor ( Buna gerok gerok diyoruz aramızda) . Sanki dedim hoca buna adına degil , “Ela Nazlı biberonuna sahip olllllll” dedi , hani öyle bir hava . Sabahın 6’sında babayla kıkır kıkır …
H.içi 40 ının asıl oldugu gün ben kendimi kırkladım yani altın atılmıs suyu azar azar 39 kez üstüne döküyorsun . Onuda gectik , bizim hatun yorgun ve uykucu bir gününde oldugundan Eloşu yine altın atılmıs suda 41. Gün de yıkayabildim . 40 ucurması denen ilk ev gezmesinide dün yani 44 . gününde yaptık.
Ne zamandır babamız Eloşun dogumunun anısına bir yüzük almak istiyordu bana ama parmaklar şiş oldugu için olay düne kadar sarktı . Neyse hem 8 mart kadınlar günüm , hemde Eloşun annesi olma şerefine erişmem güzel bir yüzükle taçlandırıldı . Teşekkürler kocacığım. Neyse Kipada bol bol vakit geçirdik bu nedenle , oradan market kısmına geçtik , bebik pusetin içinde baba da market sepeti epey bir dolastık . Bence gayet başarılı geçti . Gerçi bir ara ben bebegi emanet edip döndüğümde babayı panik bebegi aglak vaziyette buldum ama . Kociş böyle durumlarda biraz soğukkanlılığını yitiriyor dogrusu . Neyse alışacagız elbet .
Aksamda kadim dostlar Urkac familysindeydik . Eloş orada da uslu durdu , masallah masaallah . Yusuf abisi , Emel ablası onu bol bol sevdi . Araba koltuguyla yemekte bize eslik etti , uyudu . Evimize dönerken 40 ı ucurma adeti anısına havlumuzu ( anlamını bilmiyorum ), yumurta ve tuzumuzu , okur-yazar kız olalım diye ilk kitaplarımızı aldık . Ayrıca sacımıza birazcıkta un calındı , uzun ömürlü , saglıklı yaslansın diye imiş . İşte böyle kutladık 40 adetlerimizi bizde kendi çapımızda .
HEDİYELERİM

EMOŞ ALNIMA UN SÜRERKEN:)


Bugünde benim dayıcıgım ve eşi geldi teee Bursalardan bebiko ziyaretine . Beraber kahvaltıya gittik , Tepe Kahveye . Tepe Kahve eski Çeşme yolunda Çeşmeye 30 km. kala İYTE kampüs sahası içinde bulunan ve köy kahvaltısına doyum olmayan biryerdir. Şiddetle tavsiye edebilecegim bir mekandır ayrıca. Eloşla ilk restaurant denememiz oldu bu , uzun süreli . İyi idare ettik sayılır . Birkac kez aglama ve cıglık girişimlerinde bulunsa da emziğimiz ve biberonumuz imdadımıza yetişti . Kasasız belasız , 45. günümüzün aktiviteside bu oldu . Eh oldukça yoğun bir hafta oldu sayılır . Yarın hem benim hem de Eloşun dr. kontrolü var . Bakalım ne alemdeyiz .
Hepinize iyi pazarlar . Bu arada kadınlar gününüz kutlu olsun .

8 yorum:

Birinci Tekir Şahıs dedi ki...

Böyle adetler, ritüeller olduğunu bilmiyordum. İyiymiş, güzelmiş...:) Sağlıklar&mutluluklar...

havvanur dedi ki...

artık büyüyor nazlı kızımız allah uzun ömürler göstersin inş küçük bi tavsiye umarım kızmazsınız pompayla anne sütüvermiş bi anne olarak emiyorsa hep emzirin biberona alışınca biberondan çok geliyorya lıkırlıkır içiyo sonramı 3ay sonra gr süt gelmioo nerdenmi bliyorum:))benm bebiş beş aylık artık sütümüz o pompadan gelmio artık ama bn mecburi pompa kulanmıştım mamalar yiyoruz süt attaya gtti:(((şifa niyetine bile yok sevgilerr

Seyhan dedi ki...

kutlu kırk haftanız kutlu olsun beraber kırklandık ne hoş bizde adını okuttuk ama hoca defne nil kuranda geçmediği için elif isminide ekledik ispanyol isimleri gibi oldu:) uzun uzun

kuzunun annesi dedi ki...

Havvanurcuğum , kullandığım biberon cok ince uclu , öyle lıkır lıkır falan gelmiyor . Özellikle dikkat ederek aldım . Evdeykenki vaktimiz cogunlukla evde geciyor , zaten emziriyorum sürekli . Biberon genelde acil durumlarda kullanılıyor . Ayrıca pompanın bebegin emişiyle aynı oldugu ve beyne yine sinyal yolladıgı , sütü artırdıgı vs. bircok yerde okudum , Uzman tvdede izledim . Belki süt gelmemesi moralinle falan ilgilidir , direkt pompa ile ilgili degildir . Kimbilir , bu süt konularıda ayrı post konusu olur aslında . Yinede her anne kendi hikayesini yasıyor gibi geliyor bana. Bu arad 5 ay o kadarda kötü degil . Üzülme ... Sevgiler .

kirazsevdasi dedi ki...

hayatcim ne guzel yaa, 40 gunlukken bu kadar aktivite yapmaniz bana acayip moral oldu.
neredeyse 60 gunluk olmus ve babannesi disinda evden adimini atmamis tanidiklarimiz var.
ben de heveslendim simdi. Dorukcanim bir aylıkken atariz pusete ineriz caddeye dedim :)
bu arada dip not ben de biberona da alismasi gerektigini dusunuyorum, malum biz istda yalniziz. benim off a dustugum anlarda baba biberonla besleyebilmeli. Ben Dr. Brown aldım, yeni dogan icin de az deilkli yavas akislik uc vardı biberonun uzerinde.
sen ne kullaniyorsun ozel degilse yazar misin.
opuldunuz.

kuzunun annesi dedi ki...

Dr. Brown- Natural flow kullanıyorum . Antikolik , güzel bir biberon . hemde benim medela pompaylada uyumlu . Cok memnunum .
Bu arada good news, bugün dr. a sordum bir kez daha , pompanın sütü artırması konusunda hemfikiriz . Sadece emzirmenin hormonal boyutda oldugundan , yine mümkün oldugunca emzirmeden yana tabi .Ama arada sırada biberon kullanmamda sakınca görmedi .Ben düzenime böyle devam edecegim valla. Süt short a düştüğünde rezene cayı ve dereotukürüyle toparlarım tekrar diye düşünüyorum .

kuzunun annesi dedi ki...

Bu arada seyhan , birde Gonzales ekleyelimde tam olsun be :)

Serpil dedi ki...

bize de un sürmüşlerdi....bereketli bir kız olsun diye hakikaten oldu:)))