30.10.2012

Bayram tatili

Bayramda Trabzondaydık , kızımın amcasını ziyarete gittik. Trabzon benim cocuklugumun bir kısmının gectiği sehir olarak hayallerimde cok kıymetli tabi. Bir zamanlar yasadıgım ev bu fotodaki. Hem bulmakta zorlandım , hem sevimsiz bir sürücü kursuna dönüşmüş olmaı içimi burktu. Evi sarıp sarmalayan hanımelleri , arka balkondaki asma yaprakları ve bahcedeki güllerden eser bile yoktu, bir ara oturup agladım desem yeridir . 26 sene önce bıraktıgım gibi bulmayı beklemek.. . Evin karsısındaki fındıklıklar , KTÜ girişindeki harman dediğimiz, anneme çiçekler topladıgım o koca yeşil alan  :((( Yerini Kültür merkezi denen koca bir beton yıgınına bırakmıs. Neyse..

 Burası KTÜ içindeki Mimarsinan İlkokulun taban zemini. Yerinde yeller esiyor . :(((

 Okulun arka tarafındaki oyun alanı hiç değişmemiş. Eloşla fırsattan istifade biraz oynadık. Annesinin çocukluğunda oynadıgı parkta oynaması fikri hoşuma gitti :))
 Emin olmamakla birlikte bu sarı bina benim dogdugum ev olmalı diyorum. Tek tük ev olan sakin bir mahalleydi. Şimdilerde üniversite hastanesine giden ana cadde haline geldiğinden park edecek yer dahi bulamadık. Alelacele cektim bu resmi ve hiç vakit gecirmeden hemen atladım arabamıza.

Burası Uzungölden . Ailemle birkaç kez gitmiş olmalıyım. Ama anılarımda hiç yeri yoktu, görmek istediğim yerlerdendi. Fırsat bu fırsat görmüş olduk . 
 Harika manzaralar , köye yakın tarafta bungalov yada pansiyonda konaklama alternatifleriyle turizme kazandırılmış bir bölge olmuş. Düşündüğümden daha temiz ve bakımlı geldi. Hatta Gültekinle birara ilerisi için burada birkacgün konaklama hayalleri kurduk . Birara turla buralara tekrar gelmeli , Hopa tarafı, yaylalar , Fırtına vadisi , Zigana vs. sindire sindire gezmeli diye düşündük. 4-5 gün Trabzon bize yetmedi ..


Bir zamanlar Trabzonsporu tutardım ben , özüme döndüm. Foto meydandaki parktan. Bu arada babamın bürosu bu parka bakardı . O binada yıkılmış , yol gcmiş bulundugu yerden . Hemen yanında koca bir Koton binası. ne tuhaf geldi anlatamam.

Uzun sokakta beton helvacımızı buldum . Annem bize buradan hep cevizli koz helva alırdı . 26 senedir yememişim. Nasıl güzel geldi anlatamam .Suratımdaki ifadeden belli :)))

Burası KTÜ nün sahil tesisleri. Annemle denize girerdik buradan . O gün Eloşumla sahilinden taş topladık .
Tesiste epey degişmiş  , güzelliğinin yerini hep beton ek binalar almış:((

Dönüş yolunda abimlerle seyahat ettik , tesadüf ki onlarda bayramda Trabzondaydılar . Dönüşte Orduda teleferiğe binerek Ordunun Bozetepesine cıktık. Manzara kartpostalları aratmayacak sekilde müthişti.

Teleferikten cektiğim fotolar  telefonda kaldıgı için bununla idare ediverin artık:))

Buradaki fotolara sıgmayan pek çok anı biriktirdik. Eloşçum amcasıyla uzun zamandan sonra tekrar görüşebilmesi acısından da güzel bir fırsat oldu.

Yanısıra benim için anlamlı bir gezi oldu. Lakin Karadeniz elden gidiyor gercekten. Özellikle Ordudan sonra Trabzon sahil seridi ki Of'a kadar epey uzunca bir serit , tamamen betonarme hale gelmiş . O güzelliklere yazık olmus . Hem üzüldüm hem sevindim bu gezide . Böyle de karışık duygular işte..

4 yorum:

Elif dedi ki...

Ne guzel yerler gezmissiniz... Karadeniz turunu bizde ilerki yillarda mutlaka yapacagiz.

Biricik kızımız Zeynep Sude'miz... dedi ki...

Uzungölün manzarasına bayılıyorum. Bizim de hep gitmek istediğimiz ama kızımız biraz daha büyüsün öyle gideriz dediğimiz yerlerden biri..

Adsız dedi ki...

merhaba,
sayfanızı takip ediyorumyaklaşık 3 yıldır, trabzon gezisini de gülümseyerek okudum, benim için sürpriz oldu. kalkınma mahallesi benim de hayatımda 5 yılımıgeçirdiğimyer, hatta,mimarsinaniöonun zemininde çekildiğiniz fotoğrfatki arkadaki lojmandaydı evimiz :) şuan egede çalışıyrm. sevgiler,selamlar. Ö.S.

kuzunun annesi dedi ki...

yorumu yeni görüyorum , çok şaşırdım , dünya ne küçük