30.10.2009

Bir Garip Hastalık

Bir önceki postuma vakit ayırıp cevap yazan tüm arkadaşlara çok teşekkürler öncelikle .Aralarında yeni yorumcular vardı , mutlu oldum. Eloşumun hastalığı hafiflese de devam ediyor . En azından ateşli geceler bitti gibi . Lakin bu sabah vücudunda çok açık pembe döküntüler farkettik . Hemen apartopar dr.a tabi.

6. hastalık denen tuhaf bir şey . Daha önceleri duymamıstım . İlk kez gecen seneydi sanırım , kuzenimin kızı olmuştu galiba , şaşırmıştım. Gecenlerde de Hülya bahsetmişti. Bu kezde tombala bize vurdu demek . Hiç aklıma gelmezdi doğrusu.

Bilmeyenler-duymayanlar için kısa özet geçecek olursam , herpes virüs tip 6 nın neden oldugu hafif pembe döküntülü bir hastalık . 2-3 gün atesten sonra , kulak arkası ense göbiş gibi bölgelerde , en cok bahar aylarında , ve en cok 6-12 ay arası cocuklarda görülürmüş. 4 yaşa kadar cocukların cogu gecirimiş zaten , ama bazen alerjiyle karıstırılabilirmiş. Belli bir tedavisi yok . İlaclarımızı zaten kullanıyorduk . Antibiyotiği kestik sadece , ates olursa calpol , olmazsa sudafed devam . Elanın enerjisinde pek azalma yok zaten . Ama cok mızırdak , iştahta yok . Depodan yaksın bakalım . 2-3 güne gecermiş zaten . Pek evham yapmadım , belirtilerin coguda bize uyuyordu zaten . Yinede hasta olmasına insan üzülüyor.

Babamız geldi , evimiz şenlendi. Elada çok mutlu oldu tabi , dün gece kucagında uslu uslu oturdu . Normalde pek durmaz , poposunda kurt var kendilerinin :) Annemler burada birkacgündür. Yarın dönecekler, yine çekirdek aile durumuna geri dönüyoruz yani.

Ve bu arada önceki postuma yapılan yorumlarda bahsedilen ilaç emziğini çok sevdiğim arkadaşım Yeşimcim bugün postaya vererek tee İngilterelerden imdadımıza yetişti.Bu seferlik öyle böyle atlatmaya calısıyoruz ama gelecek sefere daha hazırlıklı olacagız sayesinde :) Başka cicilerimizde varmış pakette , erken bayram hediyemiz. Şimdiden teşekkür ederiz kendisine buradan . İnce arkadaşım menimm .

Böyle durumlar şimdilik. Umarım birkaçgüne daha iyi olacağız.

28.10.2009

Var mı şurup içirmenin kolay yolu?

Kuzu hasta .

Gecen ay dişleri patlattığımız esnada benzer bir durum tecrübe etmiştik . Bir-iki gece ateşimiz olmuştu . Calpol takviyesi idare etsede sonunda gribe cevirdiğinden antibiyotik kullanmak zorunda kalmıstık. Ama o zaman şurup red etmiyordu pek .

Bu sabah hem 2 gecedir süregelen ateşimiz , hemde bir hafta gecikmeli olarak 9. ay boy-kilo ölçümlerimiz için dr.daydık . Boyumuz epey uzamış , 74.cm . Wowww . Şaşırdım doğrusu . 1.74 ün 74 ünü bizde tamamlamışız yani ( Özgürün Eloşa gönderme yapalım burada )

Kilomuz iseee , sıkı durun . .. Evettt...
12. Tam tamına 12 kg.yuz . Bu ay ilk kez kilo alma durumumuz yarım kiloya indi . hani seviniyorum bir yandan ama , yinede obeziz işte . Napalım :)))
Neyse ne diyeyim allak bebelerimize saglık sıhhat versin en önemlisi o . Yürümeye başlayınca belki biraz daha inceliriz :)))

Gelelim ana konuya . Dr. bişey demedi, gribal durum , hafif kulak iltihabı başlangıcı ve 3 adet surupla bizi evimize yolladı . Kızı ablamıza teslim işe döndüm mecburen . Sabah pek kahvaltı etmemişti, ara ögün muzunuda cıkarmıs. Ögle corbası yarım .Erken geldiğimden emzirebildim , ama onda bile yeterince iştah yok . Yavrumu ilk kez bu kadar iştahsız gördüm . Öglen ablanın yardımıyla , aglak vaziyetlerde zoraki 3 ayrı surubundan içti . Sonra cevre gezisine cıktılar pusetle, temiz havada acılsın hesabı. Keyifli döndü , biraz uyudu , ablayıda erken yolladım evdeyim nasılsa diye.

Az önceki şurup seansımız ise tam bir felaketti , hepsini püskürttü, yüz burusturdu ve deli gibi agladı . Moralim bozuldu yaa, nasıl içirecegim ben bu şurupları bu kıza , öglen full doz iyi gelmişti , hemen toparlamıstı halbuki .

Varmı şöyle zihni-sinir bir fikir , pek ihtiyacım var . Meyveli yogurda falan mı karıstırsam . Bozulur mu acaba özelliği ilacların dersiniz?

Bende Fikri Mühimim- Philips Kazanlı Ütü


Fikri Mühimi ilk kez Özgürannenin blogunda duymuş , selpagın yeni cıkardıgı bir üründen bahseden yazısını okumustum . Gidip o ürünü marketten aldıgıma ve denediğime göre sistem çalışıyordur herhalde diye düşünüyorum .

Daha sonra bende üye oldum ve gecenlerde Philipsin kazanlı bir modeli için( GC7330) kampanya maili aldım . Kampanya hem ürünü uygun bir fiyata almamızı saglıyor , pek tabi bununla ilgili deneyimlerimizi aktarmamızda bekleniyor.

Benim kendi kullandıgım ve cokda memnun oldugum bir kazanlı ütüm var zaten , ama yakında evlenecek bakıcımızın kızı için bu kampanyadan yararlanalım diye düşündüm . Özelliklerini arastırdım pek tabi . Kazanlılarda model cok ,epey ucuz modelleride var . Ama hepsi kullanıslı olmuyor . Mesela bir arkadasım Delonghi aldı , lakin bar basıncı 3 oldugundan benim ütümün performansını göstermedi. Memnun degil . Bir diğerinde siemensin ütüsü varmıs , kazanlısı oldugunu bile bilmiyordum ,onlarda calısır halde su ekleyemiyolarmıs mesela . Philipsin bu ütüsü ise 4.5 bar basıncla yeterli performansı gösteriyor , sıcak haldeyken sogutmadan su anında eklenebiliyor . O yüzden ürünü baskasına aldığım halde hiç tereddüt etmedim .Bu ütüler kesinlikle ütüde kaybettiğiniz zamanın yarısını size bagıslıyor. Bakıcımın kızının,ileride bana bol bol dua edeceginden eminim:)) Fikrimühimin kampanyası bir daha uzatılabilir mi bilmiyorum ama ütüyle beraber verilen 75 ytl.lik indirim kuponlarını dileyenle paylaşabilecegimi söylemek isterim buradan .

Öperim hepinizi..

27.10.2009

Kutlu İzmir Buluşması


Sekil 1.A - Eloş hanım Tunini elindekilere saldırı halinde
Arca bey türlü sevimlilikler peşinde

Nisan ayından beri önce Ankara sonra İstanbullu blogger arkadaslarımla buluşup, tanışıp bebekleri kaynaştıran ben bir türlü İzmir için bir buluşma organize edememiştim . Haziran ayı geldi mi İzmirde hayat yazlık ziyaretleri, tatil planları vs. koşuşturmaları içinde geçer ve pek birşey planlanamaz . Netekim hakkatende öyle oldu ve agustos basından beri yazısıp ortak bir tarih belirlemeye çalışan 6 anneden ancak 3 ü , oda 3 ay sonra biraraya gelebildik .

Aylarca bloglarını okuyup, arada sırada yorumlaşıp, bazende özelden mailleşip kontak kurmuş olduğumuzdan olsa gerek , yine ve tam da tahmin ettiğim gibi birbirini hiç yabancılamayan, uzun zamandan beri görüşen arkadaşlar gibiydik . Ediyoruzda aslında:) Bebekleri canlı ve heyecanlı görmekte güzel tabiki . Bebekler şimdilik çok birbirlerinin farkında değiller . Uykudan kalkıp geldiklerinden Ela ve Arca başta biraz suratsızdılar ama sonradan açıldılar. Tuniş ise büyük ağabeyleri olarak tıpır tıpır yürüdüğünden daha free takıldı haliyle, çevreyle epeyce ilgilendi, oyun alanında oynadı , kendi güzelce oyalayabilen bir bebek gibi. Çokta sevimli:)

Arcayı ise daha tombik bekliyordum , maşallah ona bu ay kilo alımı azaldığından ve boyu uzadığından normal ölçülere dönemeye başlamış küçük yakışıklı. Bıdır bıdır sürekli birşeyler anlatıyor sanki, erken konuşacak gibi .

Hülyacım ve Yelizciğimi ise pozitif , canlı ve güleryüzlü buldum , daha farklı olmalarını da beklemiyordum. Bebeklerin beslenme aralarında iki lafın belini kırmaya çalıştık olduğu kadar tabi , neyseki çocuklar uslu durdular , annelerini üzmediler .

Buluşma yerimiz İnciraltı Turkuaz idi . Acık hava olması , oturdugumuz yerin hemen yanındaki minik tren , yine cok yakınındaki çocuk oyun alanları, şişme oyuncak ve trambolinler çocuklu aileler için güzel bir alternatif oluşturmuş bence. Şimdilik biz sadece bebek salıncagından yararlandık ama önümüzdeki yaza doğru oradaki pek çok oyun alanından yaralanabiliriz diye düşünüyorum . Turkuazın kapalı kışlık mekanını ise ben şahsen sevmiyorum, biraz basık ve karanlık geliyor. Neyse...

Günümüz güzel geçti , ama bebeklerin uyku saatleri , yapılacak işler yüzünden akşama doğru ayrıldık ve en kısa zamanda buluşmak üzere sözleştik .

Yaşasın blog anneleri, blog dostlukları :)



Şekil 1.B
Salıncagın koruma olayını çözmüş Tuniye dikkat
***

26.10.2009

Salıncak Sefası

video

Gectiğimiz cumartesi en sonunda İzmirli bloggerlardan bir kısmımız Yeliz, Hülya ve ben buluşabildik . Gayet güzel geçen bu buluşmayla ilgili daha sonra tekrar yazıp birkaç fotoda ekleyeceğim ama yine aynı gün ilk kez tek başına salıncağa binen kuzumun videosunu ekliyorum babası için . Babamız - The Evliya Çelebi - su anda şehir dışında olduğundan biraz hasret gidersin kızının görüntüleriyle:)

21.10.2009

MİM

Son 2 gündür blog aleminde dönen şu mimden bende nasibimi aldım. Hemen yazayım ve akabinde de gelenek oldugu üzere sevgili Nil’in annesi Özlemi,Duru hanımın annesi Tuğçe Sultanıda mimleyip yaldızlı davetiyeler yollayalım buradan da bloguna dönsün artık:))))

Bloguna neden bu ismi verdin?

Aslında bu sorunun cevabını temmuzdaki bir mimde cevaplamışım. Aynen alıp copy-paste yapayım.

Kuzu yada kuzucuğum aslında benim eşime hitap şeklimdi aslında. Aramıza gelecek bebekte kuzumun bebeği olacağı için öyle hitap etmeye başladım göbişime . İsmide yoktu ilk zamanlar , kuzu bebek aşağı kuzu bebek yukarı . Babam telefonda sorardı hamileyken , kuzu bebek nasıl diye :) hey gidi . Şimdi ise Ela tam bir kuzu zaten, butları yeter , şişkoooomuu:)))

Bloguna yazarken star tribiyle olmazsa olmaz dediğin şeyler var mı?

Çok özel bir şey yok . Bir fincan kahve biraz sessizlik aman efendim ne güzel yazılır ( sonunu uydurmamadık – erken yatarım erken kalkarım şarkısı bestesiyle uydurayım dedim olmadı.)

Yaa yaa, aklıma gelmişken ben bizim zamanımızın çocuk şarkılarının olduğu bir toplama istiyorum , hani TRT cocuk korosunun falan söylediği tarzda şeyler . Hep unutmuşum sözleri ? Elaya ne öğreteceğim ben ? Var mı böyle bir greatest hits :)

En son satın aldığın garip şey nedir?

Bögürtlen seklinde yapılmıs bir diş kaşıyıcısı

Şeker gibi olduğun anlar?

Şadide bira-kalamar keyfi yaparken.

Bebeğim keyifli ve bol kahkalı saatindeyse onu izlerken

Annişimin koynundayken

Kocam tarafından sevgi gösterilirken şeker gibiyimdir.

Arkadaşım, artık sormayın dediğin şeyler?

Üzerinde pembe kız kıyafetleri olmasına rağmen bebeğiniz erkek mi sorusu .

Aynaya bakınca gördüğün?

Son 1 yılda çoğalmaya başlayan beyazlarım ve artık boyamaya başlasam mı dürtüsü.

Kendini okutan blog dediğin?

Samimi, gerçekçi ve enformatif.

Bu blog sahibiyle karşılaşıbileceğin yerler

Şu sıralar çoğunlukla kampüste araçla talim yaparken :)

İYTE kütüphanesinde ve ofisinde

Urla Tansaş, Agora veya ikeada alışverişte , Tepe Kahvede kahvaltı yada ögle yemeğinde .

P.S. Bu arada insanın fikri neyse zikri o hesabı haboyna orda yemek burda bilmemne . Acıktım yine ben ,of offf ... Ögle yemegi zamanımda gelmiş , yavaştan hayat kaçar...

Güüünaayyddıınnnn

***
Sesimin enerjikliği sizede yansıdı değil mi? Günaydın hepinize , güzel bir gün sizin, bizim olsun :))

Bakmayın öyle enerjik olduğuma , sanmayın ki bizim kuzuda Aras kardeşi gibi sabahlara dek deliksiz uykular çekti, anneyi dinlendirdi biraz. Tam tersine , bizim kutlu gece uyanmalarımız son hızla devam ediyor.Mızmızlığımız da safhada. Anladım ki Eloş diş çıkarma olayını hep böyle sorunlu atlatacak.Burundan sümükler , poplardan pişikler eksik olmadan . Olsun , napalım , fazla uzatmadan dişlerimiz gelsin de hayırlısıyla.

Teknoloji ve fotolar bir tülü biraraya gelemiyor . Resim eklemek ofiste mümkün degil. Desk-tpta sd girecek zımbırtı yok, fotograf makinasının baglantı kabloları kimbilir nerde ? Evde ise tam tersi , lap tp iyi lakin baglantı insanı canından bezdirecek kadar yavaş. Böyle olunca yazılarım resimsiz, sizler bensiz kalıyorsunuz. Resimsiz yazı ekleyemez oldum , neyleyim .

Ctesi aylardır merakla beklediğimiz İzmirli blogger buluşmasını bekliyorum heyecanla . Umarım bu kez bir aksilik çıkmaz ve görüşebiliriz. Eloşumun yeni arkadaşları olacak, ne güzel , umarım mızmızlık yapmaz .

Bu arada 9. aya kontrolünden geçmiş veya olacak arkadaşlara bir sorum var? 9. ayda kan testi ve benzeri testler rutin olarak yapılıyor mu ? İzmirli anneler mail grubunda da tartışılıyordu, oradan esinlendim . Bu ay yine sağlık ocağında yaptırırım diyordum kontrolümü ama acaba hastaneye mi gitmeli?

Bir diger soru ise şu olacak: Ela 6. aydan beri ceğrek le baslayıp yarıma ulasan yumurta sarısına alerjik reaksiyon göstermemişti. Artık yavaştan tam sarıya geçtiğimizde vücudunda ufak kabarcıklar gördüm . Birkac gün izledim yumurta yemeyince söndüler sanki. Hiç böyle bir şey başına gelen var mı ? Yani başlangıcta alerjisi olmayan birşeye sonradan alerji geliştirmek gibi.
***

14.10.2009

Son günler-revised edition


Muhteşem ikili


Atletik Kuzu


Koltuk kenarında sıralayan kuzu

İşe başladığımdan beri ne kadar ihmal ettiğimin farkındayım blogumu . Ders secme dönemi , ögrencilere adaptasyon , yeni döneme ait planlar , boşluk buldum mu Eloş hanıma koşmalar derken günler birbirini kovalıyor işte . Farkına bile varamıyorum artık zamanın nasıl geçtiğinin.

Evdeyken gün içinde sürekli birşeyler beni dürterdi , şunuda yazmalı , bu fotoyuda yüklemeli , şöyle- böyle olmalı vs.vs . Tam bir blog-kolik olmuştum, hani durumumuda pek normal bulmuyordum ama öyleydim işte . Sanırım geçti.

Halbuki 8. ay bize mucizelerle geldi sanki.Yazacak pek çok şey var. Hani diyorlarya 1yasında bebek toddler oluyor sanki diye, Eloş şimdiden o döneme giriş yaptı gibi. Dişler 2 tane altta iyice belirginleşti. Koltuk kenarında sıralamaya , heryere tutunup kalkmaya başladı. Daha yürümeye başlamadan , dizleri koya koya mutfak katına çıkışı varki görmelisiniz. ( Kocaa 8 basamak , çok şaşırıyorum, gerçekten. Her fırsatta merdiven önü bekler olduk artık . Hele birde topidi olunca bu kadar hareketli olmasını beklemiyordum galiba .

Dün dikey perdelerimizi çekiştiriyordu mesela , yapma dedim , bilgiç bilgiç yüzüme baktı sırıtarak çekiştirmeye devam etti . Hah dedim , başladı inatlaşmalar falanda , hoşgeldinizzz:)) Neyse bir şekilde ilgisini başka bir yere çekerek kurtardık perdeleri şimdilik elinden, ama sadece şimdilik .

Gecen hafta Gülay abla ( bakıcımız) artık arasıra çişe tutabilecegimizi söyledi , hadi be sende dedim resmen kadına ve güldüm . Bak görürsün dedi . Ögle uykusundan kalkınca eger bezi çişli degilse klozete götür bak dene dedi. O yapmış ve olmuş . H.sonu evde yalnızız ve bu arada cuma ben markette görüp wc adaptörüde almıstım deneyeyim dedim ve bingo.. Çocuk resmen şırr şeklinde:))) E Hayat dedim , birazda tecrübeye kulak verde gör . Arada sırada tutarsan ilerde bezi bırakması zor olmaz dedi . E iyi dedim , madem adaptörde aldık , sen ara ara alıştırırsın artık . Bilmiyorum , tesadüfmüydü ki ? Bu konuda gelişmeleri paylaşacağım . Şahsen çok şaşırdığım bir konu .

5 gündür babamız yine yok . Gecen gün yerdeki albümde babasının resmini görüp , eliyle üzerine vurarak 4 kere baba baba dedi . Bunada şok oldum . Çünkü normalde hiç baba demez .

Ve bir ilk daha . Yine 1 haftadır falan aç oldugunda memeee - anne memeee diye ağlıyor . Tabi çok gülüyoruz bu hallerine , içim gidiyor. Süt konusunda çok bağımlıyız ve gece kalkışları konusunda tam bir yeteneksizim . Diş çıkarma döneminde kıyamadıgımdan alışkanlık oldu sanırım ,geceleri 2-3 saatte bir kalkıp memee diye aglıyor bizimki. tani fena halde kullanılıyorum zaaflarım yüzünden :)) Gece uykusu diye birsey kalmadı bende anlayacagınız . Bebekliğine geri dönmüş olduk bir anlamda . Annelik sabır işi hakkaten , bazen gece kalkışlara sinirde olsam , genel bir kıyamama psikolojiside hakim bende .

İşte böyle geliyoruz 8. ayımızın sonuna yavaş yavaş .

7.10.2009

Eloştan Dünyaya Break Break

***

Hayranlarım son günlerime ait fotoğraf isteyedursunlar , annecim benim türlü maharetlerimi gözler önüne sermek ister.
Merdiven tırmanıyor demiş annem size , inanmamışsınız , buyrun bakalım :)))))


Ama ben çok küçüğüm ,bu kadar tırmanış sonrası çok enerji kaybettim . Çikolatam,cipsim ve kekim gelsin plzzzz:)
( Anneme de verebilirsiniz , ben dolaylı yoldan alırım - kimselere kaptırmam hakkımı merak etmeyin:)) )
***

4.10.2009

Günler günlerin ardından..

Yoğun bir dönemdeyim. Okul acıldı . Bu hafta ilk kez tekrar derslere girmeye başladım. Bölümde ufaak tefek sorunlar var , ilgilenmemeye çalışıyorum . Aklım fikrim bebekte .

Bu hafta biraz kırgındık . Diş çıkarmanın yarattığı kırgınlık ve ateş , sonrasında nezle ve hafif soğuk algınlığına dönüştü . Birkacgün ilaç kullandık , şimdi gayet iyiyiz :)

8.5 aylık oldugumuz su günlerde boyumuz 71 cm . civarı , kilomuz 11.5 kg. :)))

Fiziksel olarak gayet gelişkiniz yani .

Emeklemeler cok rahat artık , sürekli koltuk kenarında , ayaga kalkmaya calısıyor . Merdivenlere gidiyor . Hatta 1 basamak cıktı bile . Ellerinden tutarsam yürüyebiliyor. Çok hareketli , kucaklarda durmuyor artık yavrukuş:)

Bazı şarkılar var , mırıldanınca kendince eşlik edip el çırpıyor , yeni keşfettim bunu çok hoşuma gitti .

Bugün İzmirde hava mis. Balıklıovaya dogru gittiğimiz fix bir balıkçımız var ŞADi. Bugün yine oradaydık, temiz hava , deniz manzarası ve deniz ürünlerinin tadını çıkardık . Bebikom ise bugün ilk kez lüfer yedi . Hem de çok sevdi . Çok sevindim buna . Tam bir Ege kızı benim kızım:)))

İşte böyle büyüyor miniko bu aralar .