9.07.2009

Nasıl Bir Blogcuyum Mimi

Kitubiden cıkma bu mime bende el atmazsam olmazdı. Kısmet bu akşamaymış.

Neden Yazıyorum ve Nasıl Bir Blogcuyum ?

Blog yazarı olmam Ela’ya hamile kaldıgım dönemlere rastlıyor . Daha önceleri özellikle yemek yapmak için değişik birşeyler aradıgımda Portakal agacı , Devletsah gibi sitelere göz atardım . Ama en cok yogurtland di sevmiştim sanırım . Bir de Crystals dream vardı , ne eglenceli yazardı, yemek blogu degildi , kendinden , hayatından yazardı hep ama bebegine hamile kaldıgında aksatmaya başlamıştı , en sonunda da kendini tamamen kızına adadı sanırım . İyi bir anne-blogger olacagını hayal etmiştim oysa. Herneyse diyecegim oki benim blogların varlıgını keşfetmem 3-4 sene öncesine gider maximum. Daha fazla degil . Sürekli blog okumaya başlamam ise hamileliğimin 4. Ayından sonra başladı sanırım . O sıralar pratik anneyi , Pinik Kuşu okurdum çok . Hala da devam .

Kendim içinse, iyi bir yazar oldugumu düşünmüyorum aslında , lisede kompozisyon yazmak ölümdü benim için . Baskalarının belirlediği bir konuda yazmak ve bunu belli bir zaman aralıgına sıgdırma zorunlulugu oldum olasıca kasmıstır beni . Ama kendimce yazmayı severdim aslında . En azından düzenli tuttuğum günlüklerim vardı . Şöyle 5-6 ajanda eder . Ama bunlar tamamen kendime kalmış anılarımdır , paylaştığım şeyler değil .

Birde ben ciddi anlamda balık hafızalıyımdır . Arkadaşlarımla biraraya geldiğimizde eskileri andıgımızda nedense en cabuk benim hafızamdan silinmiş olur bazı şeyler , yine mi hatırlamıyorsun Hayat en çok bana söylenir . ( Çitosum kulakların çınlasın) Elanın gelişimini bu yüzden mutlak kaydetmek istiyordum , unutmamak için , okudugumda tekrar o günleri anımsayabileyim , bir gün kendisinede okutabileyim diye. Birisi benim için böyle bir şey yapsa çok hoşuma giderdi. Çocukken babamın bürosunda ( eski mimardır kendüleri) yanında çalıştırdıgı bir abi vardı İskender abi . Onunla bir gün oturup bir oyuncak kutusunun üzerindeki resimleri , insancıkları kesip bir mektup zarfına doldurmusuz , hatırlamıyorum tabi:))ben 4-5 yaslarında olmalıyım o sıra. Üstünede İskender abi bu zarf Hayat 18 yasına gelince acılacak yazmış . Senelerce o zarfın içinde neler oldugunu merak ettim , annemin dolabında kesfetmiştim cünkü . Ama açmadımda. Neyse , günü gelince zarfı açıp resimleri bulunca pek şaşırmıştım , en favori oyuncaklarımdı o zamanlar ,kutusunun resimleri bile eski oyuncaklarımı yeniden bulmuş hissi yaratmıştı bende . Hani Eloşta öyle hissetsin istiyorum belkide .

İlk önce her ayki dr. kontrollerimi kayda alayım , usg leri tarayıp koyayım diye basladım hamile günlüğümdü ve hamileliğim bittiğinde bitecekti , kopyası alınıp ciltletilip Eloş hanıma ilerde verilmek üzere kenara kaldırılacaktı . (www.kuzubebek.blogcu.com) Ayrıca gelişimini annemlerin ve uzaktaki akrabalarımla paylaşmak için bir yoldu. Evlendikten sonra buraya yerleştiğimizden yakınımda bebegin haberlerini paylasabilecegim, gelişmelere benim kadar sevinebilecek arkadaslarım , kuzenlerim vs. hep benden uzaktaydı . Hani bir anlamda onlarla paylaşma ve dök içini rahatla yoluda oldu bu benim için . Sonra yol boyunca arkadaşlar edinmeye başladım. Özgür, Özlem, Yeliz, Kiraz derken en son hamile blogumda Tugceylede tanıstıktan sonra Elanın dogumuyla birlikte ve sevgili Yelizinde ısrarlarıyla blogu blogspota tasıdım . Zaten diğerinde video yükleyememek sıkıcı idi. Gerci bunada pek yüklemiyorum ama :) Blogspota gecince daha çok izleyenim olamaya başladı , bende yorum yazanların bloglarını okuyayım derken daha cok okumaya . Hala aynı heves ve daha fazla samimiyet ile okumaya, yazmaya devam . Tabi bu arada Ankarada Özlem ve Nil'le buluşmamızda ilk blog buluşmamız oldu . Güzel vakit gecirdik , cır cır böcekleri seklinde konu bitmedi valla :) Kick start ilerisi için daha çok cesaret verdi bana . Buluşmaların sürecegine inanıyorum .

Yazmaya zamanım var mı ?

Şu an henüz işe dönmediğimden kısmen vaktim var . Aslında evde büyük vakit alıyor , ev işlerini hakkıyla yapmaya kalksam . Ben biraz güne yayarak yapıyorum . Eger alt kattaysam ve emziriyorsam mutlak o gün güncellenmiş birkac blog okuyorum sabahları .Eloş kucakta . Öyle bir koltugumuz var bizim sagında bilgisayar durur, sol kolda Eloş uyur vaziyetleri:) Bazen gün içinde yemek yaparken kafamdan yazılar uçusuyor ve ya Ela o gün ilk kez bir seyler yapmaya başlamışsa ne bileyim bu ilk kez karpuz tatmasıda olabilir , saç çekmeside , sıcağı sıcağına blogda paylaşmak istiyorum . Bu yüzden Ela uyurken birşeyler karalamaya çalısıyorum.

İddialımıyım ?

Hmmm neye göre ve kime göre ? Kendimce cocugumu en iyi şartlarda yetiştirme gibi bir arzum , isteğim olabilir ama buna iddia denemez sanırım . Elimden geleni yapıyorum sadece. Fenada gitmiyor ama bebeğim çok yardımcı bana , sağolsun :)

Neden Kuzu Bebek ?

Kuzu yada kuzucuğum aslında benim eşime hitap şeklimdi aslında. Aramıza gelecek bebekte kuzumun bebeği olacağı için öyle hitap etmeye başladım göbişime . İsmide yoktu ilk zamanlar , kuzu bebek aşağı kuzu bebek yukarı . Babam telefonda sorardı hamileyken , kuzu bebek nasıl diye :) hey gidi . Şimdi ise Ela tam bir kuzu zaten, butları yeter , şişkoooomuu:)))

Ben Kimim ?

Elanın annesi, Gültekin’in hayat arkadaşıyım. Çitosun ve Bedonun en yakın arkadasıyım.
Annemin babamın tek kızı , Kıvancın ablası , Tuncun kızkardeşiyim .
Eski turist rehberi , yeni akademiğim . Japonca öğretirim .
Okumak, yazmak, müzik, sinema en sevdiklerim . Yemek yapmayıda yemeyide çookk severim
Alışveriş , daha çok web-shopping ilgi alanım . Ve bloglar elbette.

Neden Blog Okuyorum ?

1. Yol arkadaşlarımla kendiğinden oluşan bağın devam etmesi için okuyorum sıklıkla . Merak ediyorum onları , birkac gün yazmayınca , hani bazen bişey mi oldu , hersey yolunda mı acaba ??? bile diyesi geliyor insanın.

2. Elanın gelişimi ile ilgili herhangi birsey olabilir yine bloglarda bakındıgım. Bizbüyük bebeklerin mama hikayeleri, diş çıkarma konuları mesela . Mesela terrible two var şimdiden öğrendim .

3. Ayrıca diyelimki yurtdısına gidecegim ya da yurtiçinde ilk kez gidecegim bir yerde olabilir o şehir hakkında gezgin bir bloggerın deneyimleri yararlı olabiliyor . Guide book okumak ne kadar düz ve soguksa , o şehre uğramış birinin gercek deneyimleri daha sıcak ve gercekci sanki.

4. Yemek blogları tabiki günlük hayatta yardımcı . Ben yemek yapmayı anneme telefon ede ede ögrenmişimdir mesela 15-16 yaslarındayken . Anne su nasıl olur , su corbaya sogan konur mu vs vs .. Şimdi aklıma takılan bir şey olsa hemen elim internete gider , aradıgıma kolaylıkla ulaşırım . Zaten internet günboyu baglıdır genelde , ha ben ekran başında olmam çogunlukla o ayrı .

5. Bir çeşit internet bağımlılığıda olabilir , seviyorum bloglar arasında dolaşmayı linkten linke atlamayı . Bazen bir bakmışım başladığım noktayla ilgim alakam bile yok . Saatler gecmiş akşam olmuş . Enteresan.

İşte bu bizim blog hikayemizzzz, öyle saf öyle temizzzz der ve kaçar ben bu akşamlık .

2 yorum:

Ozguranne dedi ki...

Kuzucum iyi ki yazmışsın, ne çok şey öğrendim ben senden. Ne çok cesaret aldım. Daha yolunn başındayız hem:P

füsfüs dedi ki...

ne güzel anlatmışsın
keşke bloglarla ben de hamileyken tanışsaymışım, insan o zamanlar desteğe çokça ihtiyaç duyuyor
ben çok yaniyim maalesef ama açığı kapatmaya çalışıyorum, senin gibi ordan oraya atlarken bloglar arasında kayboluyorum:))