4.02.2010

Bir Annenin emzirmeyle savaşı

Eloş hanımın yazdıgı! bir önceki posttan da anlaşıldığı üzere gecenlerde 1 yaş kontrolü için detaylı taramadan geçtik. Zaten öncesinde gece öksürüklerimiz bizi bizden almıştı. 2 ayrı dr.un muayenesinden gectiği için içim şimdi rahat öksürük konusunda , en azından ciğerlere inen birşey yok . Belki hafif bir soguk algınlıgı olabilr , emin degiliz. Ama dr baska bir noktaya dikkat cektiki artık bu konuya el atmam gerektiği knusunda bende hem fikir oldum zaten . Gece emzirmelerimiz.

Bilindiği üzere 8. aya dek gecede 1 kez kalkıp annesine hiç eziyet etmeyen yavru diş çıkarma sancıları ile memeee memeee nameleri eşliğinde beni gecenin bir yarısı odasına cagırmaya baslayınca , bende çocuğu rahatlatıcam diye haboyna emzirmeye başladım . Çünkü biberonu ısrarla reddediyordu , suluktan içmiyordu ve avaz avaz aglıyordu . Bu duruma hemende alıştığı için pek önüne gecemedim. Dişte söz konusu olunca aglatmaya hiç kıyamadım . Bir süredirde böyle devam ediyordu.

Dişler gelip kontrolsüz güç arada sırada ayarı kacırıp yada oyun sanıp ısırmaya baslayınca rahatsızlıgım arttı. Zaten gece 3-4 kez uyanıp yanına gitmek yeterince can sıkıcıydı. Üstelik gece emmelerinde azalma olmadıgı için fazladan beslenip , artık yavastan kilo olayını dengelemesi gerekirken , sikletinden hiçbirsey kaybetmedi:)) Tabiki etrafımdaki insanlar , annem , kayınvalidem ve digerleri olsun olsun anne sütünden bişi olmaz cılardandılar. Yok anne sıcaklıgını arıyormus ,diş çıkarıyormuş, büyüme atağıymış, yok söyleymiş , böyleymiş ... Tüm bunlardan fazlasıyla bay geldi .

Gecen gün dr. öksürüğün bir sebebininde geceleri asırı beslenmeden dolayı yemek borusundan yukarı kacan sıvınınında ( bir cesit reflü ) sebep olabilecegini ve kilosununda cok oldugunu ve gece emzirmelerinide kesmem gerektiğini söyleyince artık birseyler yapma zorunda oldugumu anladım. Ayrıva yatak bas egimini 45 derece yükseltmek faydalı olabilirmiş.

2 gün önce yani salı gecesi berbat gecti. 20.00 de normal vaktinde uyuyup 22.30 da kalkan minik babası tarafından 1 e kadar uyutulmaya calısıldı ve uyumadı. Bu arada benden uzak tutmaya calıstıkki meme diye tutturmasın . Tabi gece 1 de eşim isyan bayrağını çekti. Nöbeti mecburen devraldım . Kah ayagımda sallayarak , kah yatagına koyup yatır kaldır yaparak gece 2.30 buldum . Bu arada avazı cıktıgı kadar agladı , sinirlendi , yattıgı yerden sürkli kalkmaya calıstı , bol bol anneeee memeeee ( yada sound itibarıyle anne neden bana meme vermiyorun , noolur ) protestoları eşliğinde ve ciddi ciddi içim parçalanarak zoraki uyuttum .Bol bolda öksürdü yine. Bu arada biberonla su vermeye calıstım . Cok aglayıp susayınca aldı ama diger zamanlar biberonu yere fırlattı, emziği ise hiç almadı ki gecen gün Arcayla Tunanın emziklerine dadanmıştı:)). Gece 4.30 ve 6.30 da tekrar uyandı ki artık bu saatler kemikleşti onun için . Yine benzer tepkiler eşliğinde ayakta sallamak zaman zaman kucagıma alıp sarılmak vasıtası ile uyutabildim ve hiç süt vermeden sabahı bulduk. Sabah 8 de biraz emzirdim artık . Güne baslıyoruz hareket var nasılolsa. Öglen vermeyip aksamları işten gelince 2. posta vereyim diyorum . Uyumadan önce belki sagarak bibeondan biraz daha. Yani aslında kesmek istemiyorum sütten falan . Ama yavrunun iyiliği için gece emzirmelerine son noktayı koymak zorundayız.

Dün gece nispeten daha iyi gecti. 11.30 - 2.30-4.15 de 3 kez uyandı . Bir seferinde kriz halinde oldugu için emzirmek zorunda kaldım , diğer ikisinde uyuttum suyla ve sallamayla . ( çrş)

Bu arada süt yerine yeni prop sallama olabilir , yine aynı saatlerde kalkıp sallanmaya ihtiyac duyabilir ama yatagında tutamıyorum bir türlü. Sürekli ayaga kalkıyor . Beşiğide sallanan cinsten ama nedense ayakta sallanınca daha bir sakinliyor. Bir hatadan diğerine koş . Ama çözüm bulamıyorum acıkçası. Bakalım bu gece nasıl geçecek ? Oku oku Tracy oku dur anasını satiim .