27.09.2012

Yeni dönem

Bizim uzun tatil eylüle sarkınca Eloşumda 3. haftasında okula başlamış oldu. Yeni ögretmen, yeni arkadaslar, bol kırtasiye alışverişi , mini vukuatlar seklinde .

İlk gün saat 3 te kızı almaya gittiğimde yerde sınıfında yere oturmus salya sümük aglarken buldum. Bir arkadası sacını cekmiş , hemen yanlarında baska bir cocuk Ege diye bir cocugun sacını cektiğini, yaramalık yaptıgını söyledi. Abartmamaya calıstım , gözünün yasını silip eksik kırtasiyeleri etiketlemeye yönlendirdim kendisini, sonrada ögretmeniyle esyaları sınıftaki dolabına yerleştirdik ve böylece atlattık. Ögretmeninle ilk günden bu tür konulara girmeyelim diye geciştirdim.

Bu sabah okula gitmek istemiyorum diye mızmızlanmaya başladı çıkarken. Derdini sorduk. Ege ona kötü davranıyormuş. Okula gidince ögretmenine bir cıtlatayım meseleyi dedim , cagırdım kadını. Durumu anlattım , cocugumun hırpalanmasını istemediğimi söyledim. Öğretmen "merak etmeyin , durum kontrol altında" falan deyip biraz rahatlatsa diye bakarken , savunmaya geçti. Elanında cok masum olmadıgını , ona karsılık verdiğini söyledi . Bu hafta ikisi arasında sürekli bir cekişme ( oyuncak kavgası sanırım) oldugunu , her zaman müdahale etmediğini, çocukların kendi aralarında sorun çözümleme yoluna gitmesi gerektiği fasa fiso .. ( iç ses : bizimkisi yesin dayagı , otursun pop asagı ne güzel ) . Velhasıl tatminde olmadım , içimde hiç rahatlamadı. Çocuğuma zarar gelmesini istemediğimi, durumu kontrol altında tutmasını rica ederek ayrıldım okuldan.

Akşam yatmaya yakın yatakta günü konusuyoruz, Yine Egenin ona kötü davrandıgından bahsetti , baska kızlara da kötü davranıyor, saçlarını çekiyor dedi. Uzak dur diyebildim , başka çocuklarla oyna o zaman , belki daha sonra iyi arkadaş olursunuz dedim. Ama o benim yanıma hep geliyor annee diyor .

Kısacası işimiz var bu Ege'yle anlaşıldı.
Birde geç başlamanın dezavantajı olsa gerek , hiç arkadaşım yok falan diyor . Abartıyor mudur acaba , yoksa diğer çocuklar bunu oyunlarına mı almıyor ? Merak içindeyim. Umarım en kısa zamanda kendine birkaç kanka edinir sınıftan da bende rahatlarım biraz . Bu ara yürek pır pır hep ..

Ne zormuş bu okul işleri.

Hiç yorum yok: